vrijdag 12 april 2019

Weet Je Wel Waar De Kaboutertjes Wonen

Zo'n lief klein liedje
dat ik al 50 jaar met me meedraag
en al 100-en keren alleen of samen heb gezongen.

Het liedje zelf is vermoedelijk
vele malen ouder.

Ik kan niets vinden over oorsprong en schrijver/componist.
Als u meer weet hou ik me aanbevolen.














deze bladmuziek is ook in andere toonsoort/variant opvraagbaar


Weet je wel waar de kaboutertjes wonen
Ver hier vandaan tussen varens en mos 
Ver van het zonnelicht onder de bomen
wonen zij samen in ‘t donkere bos.

Vosjabooboo die is er de koning 
Kabojahino die is koningin 
Er is een prachtig kabouterpaleisje 
dat is de koning zo best naar zijn zin.

Jarenlang werkten de flinke kabouters
Om het te maken van mos en van zand 
Toen was het klaar en je zult wel begrijpen:
nu is het feest in kaboutertjesland.

Wou je gaan kijken, het zou je niet lukken
Nee, je hoort helemaal niets van de pret 
Als de kaboutertjes dansen en springen
kindje, dan lig je al lang in je bed.




(PS: de namen in couplet 2 komen in meerdere varianten voor)