vrijdag 22 januari 2016

Daar Gaat Ze

Eergisteren ging het op evodammer over zwerfafval (vooral plastic) in de openbare ruimte
en - in grotere gehelen gedacht - zelfs in de oceanen.

Maar in het klein is er natuurlijk ook het verhaal. Plastic-afval bij u en bij ons thuis.

Sinds we thuis plastic scheiden hebben we nog maar halflege vuilniszakjes weg te zetten.
Of twee weken afval te sparen. Dat betekent wel dat we - soms zelfs één keer per week -
een volle zak met plastic afval naar de plastic-container brengen.


Omdat de klusjes in huize evodammer
volgens een strak schema zijn verdeeld
hier een foto van mevrouw evodammer
met een plastic zak vol plastic-afval
(ruwgeschat 1 kg afval en 100 liter lucht)
op weg naar de plasticcontainer.
Daar gaat ze.

Het scheiden van plastic afval
(sinds 2012 ook in EdamVolendam) wende snel.

Ik heb - noem mij een zuurpruim - niet het idee dat er al teveel mensen deze moeite doen. (dat durf ik te stellen want afval-expert - maar ik hoop natuurlijk dat de professionals dat anders kunnen melden).

http://evodammer.blogspot.nl/search?q=plastic

Als we écht - heel precies - alle afval gaan scheiden kunnen we wellicht met één afvalzak per maand toe.

Maar - ik zal eerlijk zijn - dat gaat 'm nu nog niet worden.

Hoe doet u dat nou ?

Weet u wie er écht voor gaat ?
EmilyJaneLowe (één zak afval per jaar) schrijft - o.a. hierover - op haar blog.
http://levenzonderafval.blogspot.nl/p/1.html