donderdag 30 juli 2015

Eco Toilet - Schijt Aan De Rest

Bijna twee maanden geleden
schreef ik over een eco-toilet
dat breeduit op het trottoir geplaatst
dagelijks vele voetgangers in EdamVolendam
hinder en irritatie bezorgde.

http://evodammer.blogspot.nl/2015/06/schijten-op-de-stoep.html

Natuurlijk stuurde ik  het hiervoor verantwoordelijke bedrijf een mail namens leden van de VoetgangersVerenigingEdamVolendam (zie onder)
waar we overigens geen reactie op kregen.

Sinds een paar weken
ligt het aan de overkant in het gras.
Kunnen ze dus liggend piesen&poepen ?

Het is niet alleen een raar gezicht
maar ook een hele rare boodschap.

Navraag leert dat dit bedrijf haar spullen standaard gewoon laat staan (of liggen) als de klus klaar is zodat ze ze niet hoeven weg te halen en op te slaan. Van de ene klus naar de andere en de openbare ruimte - met alle gevolgen vandien - als je opslag gebruiken.

Wat zou u raar staan kijken als ik mijn fiets in uw huiskamer zou zetten - mijn auto in uw voortuin zou parkeren of mijn kleren in úw slaapkamer over een stoel zou hangen. Of mijn afval bij u op het erf zou achterlaten - mijn krant bij u op tafel gooien of mijn krat bier bij u in de koelkast zou zetten. Laat staan als ik - zittend of liggend - mijn sanitaire behoeftes bij u zou komen doen.

Als ik een papiertje op straat gooi krijg ik een boete. Maar dit mag dan dus wel.
Anders gezegd; wat is de rol van onze gemeente / handhaving in dit soort dossiers ?

Het bedrijf ECO-Toilet vindt dat het maar moet kunnen. Hun spullen in onze openbare ruimte opslaan. Ik noem het a-sociaal gedrag. Van enige maatschappelijke verantwoordelijkheid is hier geen sprake. Ze hebben er letterlijk en figuurlijk schijt aan.

Ze noemen zichzelf
"De Standaard In Schoon".

Daar zetten wij
hier in EdamVolendam
grote vraagtekens bij.

Als dit de standaard bij dit bedrijf is hoeven we geen eco-toilet van dit bedrijf.  Daar vegen wij ons
de derriëre mee af



http://www.ecotoilet.nl/sanitaire-voorzieningen/eco-toilet


Aan: info@ecotoilet.nl
verzonden: vr 5-6-2015 0:39
L.S.
Op www.evodammer.nl is een blog gepubliceerd
waarin het gaat over het nogal ongelukkig plaatsen
van een eco-toilet van uw bedrijf.
Wellicht is het voor interessant om dit te lezen.
F.J. Seeboldt - VoetgangersVerenigingEdamVolendam