vrijdag 30 augustus 2013

Boom-Graffiti

Graffiti op gebouwen, bushokjes, afvalbakken, metro&trein&bus, langs snelwegen op geluidsschermen,
op bruggen en facilitaire kasten, op straat en op verkeersborden................
you name it and it exists.

De foto's laten u voorbeelden zien van boom-graffiti.

Daar erger ik me altijd weer extra aan als ik zie dat zelfs bomen niet veilig zijn
voor deze rand-debiele uitingen van een gemis aan de meest basale sociale omgangsvormen.











Zo'n boom is overigens minder kwetsbaar dan we denken.
De boom laat zijn/haar blaadjes vallen en de stam en takken zitten vol met korstmossen en schimmels
waar verf slecht op hecht. Schadelijk voor al die micro-organismen en kleine beestjes is het wel
want die verf is geen gezond spul, maar het regent&vriest&waait er meestal wel seizoensgewijs vanaf.
En anders doet een zachte borstel en wat gewoon water vaak wonderen.

Maar toch.
Dat je op dingen spuit is erg.
Dat je op levende organismes kliedert is erger.
Het getuigt van een groot gebrek aan respect voor Moeder Natuur.

Ofschoon zeker geen voorstander van het oog-om-oog-tand-om-tand-principe
pleit ik in dit geval voor graffiti-spuiter-graffiti.

Dat houdt in dat we de graffiti-spuiter m/v en/of zijn/haar spullen
als straf (lees genoegdoening/wraak) zelf even flink volspuiten
met van die leuke kleurtjes en "grappige" symbolen.

Ik ben en benieuwd of het dan óók nog leuk is.

edamvolendamschoon@telfort .nl