maandag 31 oktober 2011

Ons 43-Palen-Punt

Een paar zinnetjes uit een lied uit de musical Ciske De Rat

                    Amsterdam
                   dat is poep op de stoep
                   Troep in de straat
                    De grachten zijn smerig,
                   Op het Leidseplein ligt het asfalt weer open
                   Overal rotzooi
                   Het lawaai van de auto's de stank in de straat.

Edam
dat is veel strepen op de weg
tegels en stenen in allerlei kleuren
grijs-wit-rood-geel-zwart-bruin-blauw
fietsers op de stoep
voetgangers op het fietspad
fietspaden die voetpaden worden
voetpaden die fietspad (b)lijken
bochten afsnijden
allemaal nieuwe spannende extra oversteken en kris-kras-kruisinkjes
spookrijders en onverwachte tegenliggers
palen - overal palen
borden - ontelbaar veel verkeersborden
lijnen-pijlen&tekens - overal lijnen-pijlen&tekens



Strepen. Rare rechte strepen
Omdat het Volendammerpad hier doorloopt ?
Omdat er fietsers van twee kanten
kunnen oversteken ?
Is het iets voor voetgangers ?

Geeft 't iemand rechten of plichten
qua voorrang ?
Komen hier weer 17 verkeersborden bij te staan ?








klik op een foto voor een vergroting
kom terug op dit blog
door te klikken op het terug-pijltje
linksboven in uw beeldscherm







De oversteek Dijkgraaf Poschlaan / Langemeerstraat / Paulus Pietersstraat
heet tegenwoordig Het-43-Palen-Punt
14 daarvan passen op één foto


Paulus Pieterstraat 2011 11 01



Het gigantische aantal extra - verkeersborden&tekens
zijn we nog aan het tellen.
Dat lijkt een vigerend mechanisme:
elke dag er een bij - of juist eraf.

Als je het zebrapad weghaalt
haal je toch ook de borden
"pas op - om-de-hoek-is-een-zebrapad" weg ?

Als je van zo'n moeilijke plek
een 30 km-zone zou maken
scheelt dat ook weer een heleboel extra borden
met "einde 30-km-zone"

en als je bij de ene oversteek wél een bord
"voetgangers/fietser-oversteekplaats" zet
waarom dan bij de andere weer niet ?



Edam is geen Amsterdam
Gelukkig maar.

Maar waarom hier niet gewoon voor de simpele oplossing gekozen
van logisch geplaatste verkeerslichten - zebrapaden
logisch gelegen en gescheiden rijstroken
verkeersremmende maatregelen
en elkaar-niet-tegensprekende verkeersborden&tekens.

Het antwoord op deze vraag zal de geschiedenis ingaan als
"Het Geheim Van Fort Stadskantoor"

De nadelen van de vorige constructie
zijn vervangen door nieuwe en nog grotere nadelen.
Tel uit je winst !

evodammer komt graag in contact met iemand
die hem kan vertellen wélke groep verkeersdeelnemers
- behalve dan het snelverkeer -
van dit gedrocht ook maar enig voordeel heeft.

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl


http://evodammer.blogspot.com/2011/10/vop-gate-2.html
http://evodammer.blogspot.com/2011/09/destructie-oversteekplaats-dijkgraaf.html
http://evodammer.blogspot.com/2011/09/je-to-gemeente.html
http://evodammer.blogspot.com/2011/09/destructie-oversteekplaats-dijkgraaf_23.html
http://evodammer.blogspot.com/2011/09/vop-gate.html
http://evodammer.blogspot.com/2011/09/kamikaze-oversteek-edamvolendam.html
http://evodammer.blogspot.com/2011/08/probleem-verleggen-is-probleem-oplossen.html


klik op deze links om de eerdere blogs hierover te lezen
klik op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm
om terug te komen op dit blog