donderdag 3 maart 2016

Evodammer Ziet Ze Vliegen

Gisteren mocht ik schrijven hoe spannend en 'financieel-aantrekkelijk'
mijn vrijwilligerswerk bij EdamVolendamSchoon is.

Vandaag zag ik ze vliegen.

Om de-een-of-andere-vreemde-reden was het thema blijkbaar 'vogels'
of - met een beetje meer fantasie - 'vliegende dingen'
















(klik op de afbeelding voor een vergroting)
Bijzondere vogels op de parkeerplaats bij DEEN



 
Grouse = korhoen.
In dit geval een halve fles - รก 40% whiskey - in de bosjes ?
Een vogeltje waar je behoorlijk dronken van kunt worden.
 














Een kauw waarvan ik eerst nog dacht dat 'ie gewond of slapend was.
Maar die vliegt nooit meer.Hij is naar de vogeltjes-hemel.
Dat werd dus ook nog
een begrafenisje onderweg.







Deze vis moet gevlogen hebben
want hij lag midden op straat.
Vliegende vissen ?












Sinaasappelen alsof het buitenbiljart is ?
(de keu ontbreekt)
Uit de tas gevlogen ?









Een broodje dat - bijbelverhaalgewijs -
uit de lucht viel ?

vliegende sok ?






vliegende chocomel ?
vliegende banaan ?








 








Gekkigheid natuurlijk.

Maar je blijft je dagelijks verbazen over wat je
als eenvoudige zwerfvuil-raper
buiten het 'gewone' afval
zomaar in onze openbare ruimte kunt vinden.

De boodschap is: zolang ik ze niet zie vliegen raap ik het op.

edamvolendamschoon@telfort.nl