donderdag 31 juli 2014

Tijd en Geld Voor Ook Zo'n Achterlijke Brug ?

evodammer is zo af en toe een naïef dommerdje.

Een paar jaar geleden was er sprake van een wanstaltige waanzinnige voetgangersonvriendelijke loopbrug over het kanaal in Purmerend.

Ik dacht dus - ik geef het ronduit toe - in mijn simpelmindness dat het een hoax was.
Een grap. Een één-april-grap zo-u-wilt. En ik kom eigenlijk nooit in die hoek van dat dorp
dus het is me een beetje ontgaan allemaal. Tot vandaag toen ik voor het eerst sinds lang
weer eens op het Tramplein in Purmerend was.


klik op een afbeelding
voor een vergroting
klik op een afbeelding
voor een vergroting
Want het was dus geen grap.
Echt niet. Dat ding staat er echt !
Het blijkt een peperduur
'architectonisch hoogstandje'

Welke gek zulks bedenkt
welke (politieke) gekken zulks goedkeuren
en welke gekken dit betalen:
je verstand staat er bij stil.
Je broekt zakt er van af.
Je gelooft je ogen niet.

Het is dus een 'kunstwerk'
dat je - op eigen risisco - beklimt
vanwege het uitzicht over het dorp.
Voor de gemiddelde voetganger
volstrekt onnut en onbruikbaar.

Het geld dat deze gekkigheid kostte
is in (lees: bij) de goede zakken
terecht gekomen.
Natuurlijk werd hij veel duurder dan gepland en zijn de extra kosten
keurig budgettair weggewreven.
Allemaal - in crisistijd - op kosten
van de belastingbetaler.

Wij hebben hier in EdamVolendam
ook een bruggen-probleem.
En een zebrapaden-probleem
en het probleem dat voetgangers
altijd tweederangs weggebruikers zijn.

Ik stel voor hier ook zo'n idiote brug te bouwen.
Over de Pumerringvaart of ter vervanging van
de op instorten staande Kettingbrug.
Maar dan niet voor voetgangers maar voor het autoverkeer.  

Dan wordt dit soort waanzin pas écht grappig.

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl

UPDATE:

Goedemiddag Evodammer.

Ik las op  Evodammer
het stuk over de Melkwegbrug.
Ik vind de brug op zich mooi,
maar wel veel te duur,
maar smaken mogen verschillen.

Maarreh, als jullie dan toch
een gekke brug willen,
kijk dan eens naar de Tiger and Turtle Mountain in Duisburg als voorbeeld.

Dat is pas lachen.




 alsof wij als burgers dit ding
  van bovenaf zo mooi kunnen bewonderen.






of dagelijks genieten van
bridge-by-night.




meer info:
https://www.google.nl/#q=melkwegbrug+purmerend&safe=off


http://ev-opinie.nl/forums/viewthread/64