zondag 20 juli 2014

Kikkerbadje

De betekenis van kikkerbadje is volgens het woordenboek: pierebadje.
(zonder tussen-n)

Onze huiskikker Jacobus zit hier dus te pierebadderen.
En hij heeft gelijk. Met deze warmte is dit de ideale plek.

klik op een afbeelding
voor een vergroting
Het was vandaag zó warm
dat dit voor hem de beste oplossing was.
Op de grens tussen droog en water
is het op dit soort dagen goed toeven.

Normaal zit hij te zonnen op een steen aan de kant (en tjoept dan gracieus het water in als je aan komt lopen) maar nu was deze oplossing voor hem de beste: een kikkerbadje op zijn ideaalst. Met buik en pootjes in een plasje water op een watergekoeld lelie-blad. En er werd niet getjoept toen ik aan kwam zetten met mijn fototoestel. Veels te warm voor
en hij zat net lekker.



Toevallig hadden we het er vandeweek over.
Over waterlelies die zulkse grote bladeren hebben dat ze met gemak een mens
kunnen dragen.

Wil ik ook in mijn vijver
om net als kikker Jacobus
de warmte te doorstaan.

Maar, dan moet ik een
iets grotere vijver graven.



Wij mensen hebben onze eigen oplossingen
om te kikkerbadderen.







meneer evodammer
en mevrouw evodammer
zijn zo de dag doorgekomen.............................>

Ik wens u koelte toe
en anders een fijn kikkerbadje.

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl