donderdag 7 februari 2013

Mooi Volendam


Op het naburige websiteje schrijft iemand die zich "Piet Hein" noemt:

".........Maar toch blijft het lied “Mooi Volendam” mijn topper !"

Hij bedoelt dat vermoedelijk - het gaat in de discussie juist over de vermeende
niet zo mooie kanten van Volendam - symbolisch of zelfs sarcastisch.

Laat mijn goede daad van vandaag zijn
dat ik de bladmuziek - de tekst en het YouTube filmpje hier plaats.


Omdat het een prachtig tijdsbeeld geeft - een mooi lied is
en wij het hier in Edam nog elke week zingen.

Dat mijn tekst een coupletje méér heeft dan Canyon op het filmpje zingt kan ik niet verklaren.

Het gebeurt wel vaker in Volendam dat er stukken tekst worden weggelaten.

Zing Piet Hein ! Zing !






link naar het filmpje van Canyon http://youtu.be/Pxm0tczmU_A

klik op de link om dit te zien
kom terug op dit blog door te klikken op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm