vrijdag 4 mei 2012

Zwerfvuil Onderzoek Of Gewoon Stom ?

Soms vragen mensen mij wel eens wat ik aan doen ben
als ik zwerfvuil aan het opruimen ben.
Afhankelijk van mijn humeur en de vragensteller
vind ik dat dan een leuke of juist een beetje dommige vraag.
Een van mijn standaard-antwoorden kan dan zijn:

Ik doe micro-empirisch antropologisch onderzoek
naar de causale correlatie 
tussen zwerf-afval-quota
en 
sociaal-maatschappelijke des-integratie.

Soms helpt het om daarmee een lach
tevoorschijn te toveren. Soms niet.

Het blijft een feit dat mensen niet verwachten
dat zo'n rare sjofele man die dit nederige werk doet
zo'n uitspraak zonder stotteren uit de mond krijgt.

Schoonmaken wordt nog teveel ge-associeerd
met laag-opgeleid-zijn - armoedig en gezien als
een weinig intelligente bezigheid.

Zwerfvuil op straat pleuren -
dát is een weinig intelligente bezigheid
die op zijn beurt weer niets te maken heeft
met opleiding - rang- stand
of de dikte van de portemonnee.

Hoe zit dat bij u ?

Overigens:
het goede antwoord op zo'n vraag
moet natuurlijk zijn........................................................................>

edamvolendamschoon@telfort.nl