zaterdag 3 november 2018

Auschwitzhek In EdamVolendam - Hoax ?


U gaat mij niet vertellen dat dit echt waar is.
Lijkt mij echt een gevalletje VolendamOnLine
(onze lokale randdebiel die dit soort 'humor' leuk vindt)



 

 

In het deelplan Keetzijde, van de nieuwe woonwijk op de Broeckgouw, worden door C. Koning Bouw de drie types woningen gerealiseerd. Een groot deel van de huur- en koopwoningen
is reeds opgeleverd en betrokken door de bewoners.
In dit deel worden in totaal 88 woningen gerealiseerd (24 huurwoningen, 58 koopwoningen en 6 in eigen beheer) met nog drie vrije kavels. Aan de achterzijde van de rijen woningen aan het Genua en Singapore, waar de parkeerplaatsen zijn, is tussen de achtererven van de huizen een fraai stalen hekwerk geplaatst met in het midden “2018”. Het ziet er heel mooi uit. Ook het straatwerk is voor een groot deel om de woningen reeds afgerond. www.nieuw-volendam.nl
 
De grapjes die we onderling plegen te maken over 'het 3e klaphek'
zijn bij dezen niet grappig meer.
 
Moet ik toch echt op de fiets om te checken of de bizarre verdooldheid van sommige
beleidsmakers in EdamVolendam nog schrijnender is dan de werkelijkheid ?

En we hebben al zo'n slechte naam op dit dossier.





Ten bewijze van het feit dat evodammer niet de enige is
de eerste reacties op internet:

Het doet me ergens anders aan denken
       
Mij ook…. en geeft een onaangename smaak.

Het roept bij mij ook bepaalde associaties op

Ik ben dus niet de enige die hier een heel naar gevoel bij krijgt.

Arbeit macht Hypot-hek frei

ben heel nieuwsgierig welke creatieve geest dit wonderbaarlijke hek opnieuw uit het Universum heeft gematerialiseerd.
 Weer zo'n onnozele investering! Geld weggooien! Leuk voor programma van Kees tol
Net als die fontein waar we al maanden last van hebben!
Los van alle (terechte) associaties, wie is er op het volstrekt debiele idee gekomen om hier een hek te plaatsen?
Vreselijk, doet me denken aan 40 /45, maar daar ben ik niet de enige in, lees ik hierboven
dit doe je toch niet?? Zo mega lelijke hek en slecht
Welke idioot heeft dit bedacht ? Daar wil je toch niet meer wonen?!
Effe serieus, zou meteen verhuizen!!!
Vreselijk,zou gelijk weer gaan verhuizen..
 Is dit een grapje?
Zo vreselijk lelijk!
Vreselijk om te zien!
het brengt een nare indruk op hou er niet van.
Ik krijg hier een ander beeld bij vréselijk
welkom in mein kampf
arbeit macht frei
De verhuiswagen kan nu niet bij de huizen komen die moet voor het hek blijven staan
Waarom überhaupt een hek
afschuwelijk
Zou je nou als ontwerper niet denken; goh.., t lijkt ergens op.
Dat was mijn eerste gedachte ook toen ik de foto zag, afschuwelijk.
Ja inderdaad! Ik dacht ook meteen
dat was het eerste wat ik dacht.....
echt vreselijk!
Lijkt wel een concentratie kamp,, vreselijk
hadden ze dit nou niet anders kunnen doen?
Doet me ergens aan denken
Ah ja creepy!
2018 maakt Blij
Triest
Lijkt verdomd veel op een kamp van enkele jaren terug
ja dat is bijna met al die hekken ,dat is waar

Tja, het is gewoon een foeilelijk hek. Ik begrijp niet dat Welstand dit ooit heeft goed gekeurd.

De verwijzing naar de toegangspoort van Auschwitz vind ik wat ver gezocht.
Alleen de vorm van de boog en de kleur van het hek komen overeen.

Haupttor KZ Brückgau. Misschien wil de ontwerper van dit moois hier toelichten wat er door hem heen ging, toen dit aan zijn brein ontsproot? Ik zou zijn moodboard ook weleens willen zien…

“De verwijzing naar de toegangspoort van Auschwitz vind ik wat ver gezocht. Alleen de vorm van de boog en de kleur van het hek komen overeen.”
Met andere woorden dat het er verdomd veel op lijkt en dat we het erover eens zijn dat een verwijzing naar Auschwitz helemaal niet ver gezocht is maar gewoon heel dichtbij. Dat de Broeckgouw een concentratiekamp is van hypotheekslaven die zich dood mogen werken voor een stapel bakstenen.

Jumbo / Kees Veerman              

13
(quote) 'Echt, we zijn sinds de Tweede Wereldoorlog nog geen millimeter vooruitgeschoven in de ontwikkeling van anders denken'
Is dat nodig dan?