maandag 18 januari 2016

Blijf Van Onze Stoep Af ! (1)

De eigenaar van deze auto keek verstoord op toen ik deze foto maakte.
Hij vond het maar raar dat ik het raar vond dat hij zijn auto zó neerzette.
Wat vindt u ?

Het argument: "ja maar ik sta hier maar even" (altijd fout) ging ook niet op
want dit busje heeft er uren gestaan. 10 meter verderop ruimschoots parkeerruimte.



Het is niet moeilijk dagelijks in zelfs zo'n kleine gemeenschap als de onze auto's te vinden
die ASO op het trottoir staan. Pech voor de voetganger. Dubbele pech voor de beperkte voetganger.
Of ik geen of alle 100-en foto's uit het archief van de VVEV hier plaats - u begrijpt de boodschap:
"Mijn auto en gemak zijn belangrijker dan uw veiligheid of comfort. U bent als voetganger een 2e-rangs weggebruiker. Mijn respect voor u eindigt achter het stuur van mijn Heilige Koe".








Onderstaande briefjes (op aanvraag verkrijgbaar) voor onder de ruitenwisser
roepen - hoe vriendelijk ook - over het algemeen onbegrip en zelfs boosheid op.


















Voetganger of fietser zijn in EdamVolendam: het is bedakke.
En juist de mensen die het ons zo moeilijk maken hebben de oplossing in handen:
Blijf Van Onze Stoep Af !

voetgangeredamvolendam@telfort.nl
0299 - 36 19 20




http://evodammer.blogspot.nl/2012/06/parkeren-een-kwestie-van-beschaving.html

evodammer schreef eerder over het droeve lot van voetgangers in EdamVolendam:
http://evodammer.blogspot.nl/search?q=voetganger