donderdag 17 december 2015

Verloren - Gevonden

Gisteren schreef ik een blog over afval dat 24x365 in onze openbare ruimte rondzwerft.

Vandaag vond ik ook dingen op straat.
Het hoort niet op straat te liggen maar het is geen afval.
Verloren zaken die wellicht node gemist worden

Een laars die alleen is.
Samen met die van mij kunnen we voor drie-poot spelen.





Een handschoentje dat zijn
wederhelft kwijt is.
Liefdevol opgehangen
door een attente voorbijganger
in de hoop te worden opgemerkt
en alle andere voorbijgangers
toezwaaiend.


klik op een afbeelding
voor een vergroting.





Een voorzetlens voor een camera.

Ik heb opgezocht dat zo'n ding
wel tot €500.- zou kosten.
Dat is wel ff wat.

Maar hopen dat de eigenaar m/v
op de site van de gemeente kijkt
waar ik deze lens heb geplaatst
als gevonden.

edamvolendamschoon@telfort.nl



zie hoe de gemeente dit oplost:
EdamVolendam 2.0 Gevonden / Verloren

Waarom ik bij dat aanmelden allerlei informatie moet geven over naam-adres-woonplaats-tussenvoegsels-huisletter-telefoonnummer - e-mail - leeftijd - geslacht - burgerservicenummer - categorie - tijd&plaats - omschrijving - digid..............is mij een raadsel.

Je meldt een gevonden voorwerp aan en verliest tegelijkertijd je privacy.

UPDATE:
reactie van de gemeente EdamVolendam

Geachte heer/mevrouw,

Om de verloren en gevonden voorwerpen op een juiste manier op de lijst, die online te raadplegen is op onze website, weer te geven

vragen wij enkele gegevens die uw inziens misschien overbodig zijn.
·      Wij hebben de juiste adresgegevens en persoonsgegevens nodig om een voorwerp weer aan de rechtmatige
      eigenaar terug te kunnen geven.

·        De gegevens zijn nodig om op de website te plaatsen zodat deze te bekijken zijn voor personen die iets hebben verloren.

·        Ook zijn de gegevens nodig om het voorwerp op te halen bij het juiste adres via ons eigen backoffice systeem.

Ik ben het met u eens dat de elementen ‘Burgerservicenummer’, ‘geslacht’ en ‘geboortedatum’ overbodig zijn. Deze heb ik zojuist verwijderd.

Overigens stellen wij prijs op uw opmerkzaamheid, wij staan altijd open voor positieve kritiek en doen er alles aan om de site zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Mede door onder andere de hulp van gebruikers/bezoekers van de website zoals u, kunnen wij ervoor zorgen de website zo transparant en gebruiksvriendelijk als mogelijk te maken.

Ik hoop u voldoende te hebben geholpen, u kunt uiteraard altijd contact met mij opnemen met eventuele vragen/opmerkingen, met hartelijke groeten,