maandag 5 oktober 2015

De Stoel Van Evodammer

Op 3 januari 2012 mocht ik schrijven
dat ik een eigen stoel had verworven
in cultuur-tempel de PX in EdamVolendam.

Een sponsoractie.
Na de nieuwbouw was het geld op
en werden wij als burgers gevraagd
mee te sponsoren voor het interieur.
In dit geval een stoel-met-'gouden'-naamplaatje á € 100,-. Evodammer deed dat en behoort sindsdien
tot de notabelen.

Ik schreef daar ook een blog over
http://evodammer.blogspot.nl/2012/01/een-stoel-voor-evodammer.html 

Recentelijk kwam ik weer eens in de PX
En dan ga je natuurlijk zoeken of jouw stoel er nog is.
Hij staat er nog. Ik heb er op gezeten. Niks mis mee.

Als ik bedenk wie er allemaal nog meer
op 'mijn' stoel hebben gezeten
of zouden kunnen hebben gezeten
vervult mij dat met blijheid.

Denk ik. Je weet het nooit hè ?!

Op enig moment zal dit zitmeubel
vervangen gaan worden.
Mijn geld hoef ik niet terug.
(Dat is Club&Buurthuis van harte gegund).
De stoel hoef ik niet terug (want spijg-lelijk)
Maar dat kuukse naamplaatje wil ik dan wel hebben.

Wat nou als er tussendoor iets misgaat
en mijn stoel in het ongerede raakt
en wordt afgeschreven ?

Wat nu als zo'n stoel zó lang meegaat
dat ik er niet meer ben als zijn meubilaire einde
is gestoeld op het grofvuil ?

klik op een afbeelding
voor een vergroting

Wat dan te doen met
mijn 'gouden naamplaatje 'Evodammer'
in de erfenis ?

Ik zal het CBW
daar eens over benaderen.

Hoe of ze dat doen
in zulks geval.

evodammer
- ofschoon een chaotisch type -
heeft zijn zaakjes
graag op orde
en waar voor zijn geld.