donderdag 20 augustus 2015

Voor Zo'n Prettig-Gestoorde Dorps-Schoonmaker Als Ik..........

Voor zo'n prettig-gestoorde dorpsschoonmaker als ik is er natuurlijk niets leuker dan ná het evenement een beetje rond te kijken en de kwaliteit van het schoonmaken&opruimen te beoordelen. Dat slaat eigenlijk nergens op maar is gewoon leuk om te doen. Zal wel
een ex-onderwijzerlijke afwijking zijn.

Er is volgens mij (maar wie ben ik) heel goed opgeruimd en schoonmaakt in hartje Edam na de Waterdag van afgelopen weekend. (het kan óók het feit zijn dat het 48 uur constant geregend en gewaaid heeft: dat wil nog wel eens helpen)

Qua schoonmaak en opruimen dus chapeau voor de organisatie.
En voor de deelnemers. De ondernemers. De professionals. De  buurtbewoners. De gemeente.

Voor zo'n prettig-gestoorde dorpsschoonmaker als ik is er natuurlijk niets leuker dan ná het evenement een beetje rond te kijken en toch nog een paar puntjes van kritiek te vinden.



Een water-kegel-spel ?
Waar zouden die andere 8 kegels zijn ?


De grenzen van de verkoop-plek professioneel afgezet.
Met rood-wit-lint en professionele spijkers. Het zou ook mooi zijn als je ze dan weer weg haalt. Zulkse spijkers op een parkeerplaats lijkt me - behalve voor de lekke-banden-reparerende garage/fietsenmaker - geen goed idee.


klik op een afbeelding
voor een vergroting


















Er wordt bij dit soort evenementen
veel duct-tape - tie-ribs - touw en ijzerdraad etc. gebruikt.


Als je de moeite neemt
om dit soort zaken mee te nemen bij het opbouwen zou je die moeite ook kunnen doen
bij het weer afbreken van je toko.

 





























Je reclameposter laten hangen is natuurlijk verleidelijk.
Behalve als de opruimploeg hem weghaalt.

Maar u ziet het:
het zijn de laatste details.
Mijnerzijds mugge(n)ziften. Spijkers-op-laag-water
(of in dit geval op de parkeerplaats) zoeken.
Beetje gezeur eigenlijk wel.

Voor zo'n prettig-gestoorde dorpsschoonmaker als ik
is er natuurlijk niets leuker dan vast te stellen dat ik vandaag in Edam was.
Toevallig het leukste en nu ook even wel het meest opgeruimdste dorp van Nederland.

Volgende week het laatste grote evenement in de wijk Edam: Kermis.
U zult mij niet op de kermis vinden. Wellicht wel op de dagen erna.

edamvolendamschoon@telfort.nl

Beste evodammer.
Op de meeste markten waar wij aan deelnemen moeten wij € 10,- borg betalen.
Bij schoon opleveren krijgen we dat uiteraard weer terug. Mogelijk is dat ook wat voor de organisatie van de Waterdag om dat in te voeren.

http://evodammer.blogspot.nl/2011/08/waterdag-2011.html

http://evodammer.blogspot.nl/2012/08/waterdag-edam.html

http://evodammer.blogspot.nl/2013/08/waterdag-edam-2013-crisisgebied.html