dinsdag 9 juni 2015

Chewing Gum Picasso

Er ligt
een man op straat.
Watskeburt ?
Watskeburt ?

Niets ernstigs.

Het is een kunstenaar
die kauwgum beschildert.
Kauwgum beschildert ?
Kauwgum beschildert !

En het is mooier-dan-mooi.



Ik viel op dit you-tube-filmpje
omdat ik
- schoonmaakgewijs -
ook wel eens op straat lig.

Omdat ik kauwgum verwijder 
(alleen in de winter
want 's zomers heeft dat
- qua blijven plakken - geen zin)
en mij - en met mij velen -
erger aan al die vieze plakken.

Tot zover de overeenkomsten.

Deze meneer
ergert zich niet
en verwijdert niet
maar maakt
van kauwgumpjes
die uitgespuugd
op straat liggen
werkelijk ongelooflijke kunstwerkjes.

Waarom en hoe
en wat hij allemaal meemaakt
kunt u zien in dit meer-dan-heel-bijzondere filmpje.

De boodschap is: probeer van iets lelijks iets moois te maken.
Daar ga ik morgen mee beginnen.

klik op deze link:
https://youtu.be/CPawJ6C8wKo