vrijdag 8 mei 2015

Grofvuil Patstelling

In de Paulus Pietersstraat ligt een biels.

De afval-ophaaldiensten nemen dit soort
grof-vuil niet mee want langer dan 2 meter.
(en regels zijn regels en het afwijken daarvan betekent anarchie)

De bewoner/ ex-eigenaar is niet van plan
zijn zooi weer mee terug te nemen.
("Ik betaal toch belasting ? Nou dan !")

Buurtbewoners denken: "Schande !
Maar, dit is niet van mij"
(Kunt u ze echt ongelijk geven ?
Wat zou u doen ?)

Vrijwilligers van EdamVolendamSchoon kunnen er niets mee
(want het past echt niet in een vuilniszak)

Kortom: een pat-stelling.
't Ligt daar en niemand te bedenken die het weghaalt.
Geen oplossing. Een herhaling van zetten.

De consequentie zal zijn dat deze tuinbiels hier nog weken of misschien nog wel maanden
gaat blijven liggen.

Tot iemand iets gaat doen.
De Grofvuil-Patstelling doorbreekt.

Iemand nog suggesties ?

edamvolendamschoon@telfort.nl




"Dat ligt hier al 3 weken"
roept een voorbijfietsende buurtbewoner mij opbeurend (?!) toe
als hij ziet dat ik op mijn hurken zit
om er - weer - een foto van te maken.
"vijf !" roep ik terug.
 
Wat je noemt
een snel&kort gesprek
zonder duidelijke afloop.
Ook voor het aanbieden van puin als grof-vuil zijn er regels.
En ex-eigenaren. En buurtbewoners. En schoonmaakvrijwilligers.
En patstellingen.
 
Dat ligt er nóg 5 weken.

UPDATE:

waarvan er al weer 2 voorbij zijn