zaterdag 5 april 2014

Tulpen Uit Amsterdam

Het is niet verwonderlijk dat ik deze weken een paar verzoeken kreeg voor de bladmuziek van het lied "Tulpen Uit Amsterdam".  Dit lied is tenslotte openbaar nationaal kunstbezit en vooral in dit jaargetijde een populaire klassieke Hollandsche meezinger.

Heel eigenwijs dacht ik dat deze bladmuziek al heel lang op dit blog stond.
Maar niets bleek minder waar.

Bij dezen.

 
Deze bladmuziek is op aanvraag in andere toonsoorten verkrijgbaar.
 
klik op de afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm

Als de lente komt dan stuur ik jou
Tulpen uit Amsterdam
Als de lente komt pluk ik voor jou
Tulpen uit Amsterdam
Als ik wederkom dan breng ik jou
Tulpen uit Amsterdam
Duizend gele, duizend rooie
Wensen jou het allermooiste
Wat m’n mond niet zeggen kan
Zeggen tulpen uit Amsterdam

          Jan uit de polder zei: Antje
          ach kind ik mag je zo graag
          Hoe moet dat nou, liefste Antje
          morgen ga ik naar Den Haag
          En bij die oer-oude molen
          klonk onder een hemel zo blauw:
          Ik heb je zo lief en jij hebt me lief
          ach Antje, 'k blijf jou altijd trouw……….

Als de lente komt dan stuur ik jou
Tulpen uit Amsterdam
Als de lente komt pluk ik voor jou
Tulpen uit Amsterdam
Als ik wederkom breng ik voor jou
Tulpen uit Amsterdam
Duizend gele, duizend rooie
Wensen jou het allermooiste
Wat m’n mond niet zeggen kan
Zeggen tulpen uit Amsterdam
Zeggen tulpen uit Amsterdam
 
 
Herman Emmink 1957
 
Annie Palmen 1957