zondag 9 februari 2014

Goud Voor Evodammer

Wij - 3 keurige oudere heren - hadden voor vanmiddag om 14:00 uur een afspraak gemaakt.
Om voor ons belanghebbende zaken te bespreken.

Ik had daartoe een mailtje gestuurd.

Heren,
Het voorstel is zaterdag as. in de middag een uurtje (hooguit 2) bij Cxxxxxx.
Ik bereid n.a.v. alle mails en opmerkingen een lijst voor met bespreekpunten.
Fred


Is goed: Ik zal er zijn.
Pxxxx

Ok Fred. 14:00 uur bij mij . De koffie is klaar.
Cxxxxxx


Een paar uur van tevoren (ik zat al strak-in-het-pak - spcic&span en
met mijn "bespreekpuntenlijstje" klaar) kreeg ik deze mailtjes:


Het wordt later.
Ik ben er na de 5000 meter in Sotsji
Pxxxxx

Heren,
Na de 5000 m lijkt me uitstekend.
Cxxxxxx


 
Het werd een uurtje later
Ik moest wachten tot het schaatsen was afgelopen.
Want dat was belangrijker.

Tja. Dat kunt u wel vinden. En met u hele volksstammen die twee op-niks-af-rondjes-rijdende schaatsmeneren die elkaar tot op 100-en van seconden proberen de loef af te steken als van levensbelang beschouwen.................maar moet ik daaronder lijden ?

Waar gaat dit helemaal over ? Wat een gekkigheid !
Mij laten wachten omdat de rest van de wereld in een
sport- ( nou ja - "sport" - gaat dit nog over sport ?) -delirium alle realiteit uit het oog verliest ?

Ik kan niet wachten tot dat gedoe in Sotsji voorbij is.
Kunnen we weer normaal gaan doen
en ons bezig gaan houden
met wat écht belangrijk is.

Dat afspraken niet meer hoeven worden verplaatst
omdat "onze" Sven - Jan en Jorrit erg hard kunnen schaatsen.
en "we" behangen met medailles
onszelf weer recht in de spiegel kunnen aankijken
omdat "Holland" zich heeft laten gelden
op een uit-de-hand-gelopen spelletjesmiddag á € 50 miljard.

Dat radio - tv. en kranten weer nieuws brengen
dat ik wél wil weten.

Tot dan geef ik mezelf een medaille.
De medaille voor begrip - geduld - zelfbeheersing en aanpassingsvermogen.
Goud voor evodammer !

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl



UPDATE:
Zielig voor je Fred maar wij zitten al dagenlang te genieten !
Je weet niet wat je mist.
N.Nxxxxxxxxxx