zaterdag 5 oktober 2013

Griepprik

Er zijn natuurlijk een heleboel aanwijzingen in een mensenleven
die je laten zien-horen-voelen-proeven-ruiken dat je ouder wordt.

In onze maatschappij is dat óók een brief van je huisarts.
Evodammer is al zó op leeftijd aan het raken dat er preventief geprikt moet gaan worden
tegen de griep die onvermijdelijk zijn deel zal worden in de aankomende seizoenen.



Ik heb niets tegen zorgzame huisartsen
noch tegen injecties.

Ik heb iets tegen het idee.
Dat ik al zo oud ben geworden
dat ik in de doelgroep val
en dat ik niet meer gewoon een keertje
- de natural way - een griepje op kan lopen.




Tot 15 oktober heb ik nog de tijd om van gedachten te veranderen,
maar iets zegt mij dat u een kans loopt dat u het in de aankomende tijd
misschien een keertje een weekje zonder evodammer zult moeten doen
omdat hij ziek in bed ligt.

Want een prikje dat voorkomt dat een dagelijks weblog uitvalt bestaat nog niet.

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl