zondag 6 oktober 2013

Aso Reclame Voor Trouwen En Kramen


Voor u dit blog leest moet u weten dat de VoetgangersVereniging EdamVolendam
niets heeft tegen de hieronder genoemde bedrijven.

We schrijven ze wel aan met het verzoek voortaan ook zelf even mee te denken
over de plek waar ze hun reclameborden neerzetten. Vaak blijkt ook dat dit soort reclameborden
zonder vergunning worden neergezet.
Als een bedrijf - in dit geval Vos Fotografie - keurig vergunning aanvraagt en leges betaalt is het de gemeente EdamVolendam die controleert op welke plek en om welke lantaarnpaal de borden mogen worden geplaatst.

Alle genoemde bedrijven én de gemeente EdamVolendam
worden ook op de hoogte gesteld van dit - en alle andere blogs over die irritante en a-sociale reclameborden in het domein van de voetganger.

Het streven is en moet blijven: obstakelvrije trottoirs
voor alle voetgangers in EdamVolendam


Beste Daniel Vos Fotografie

Ik heb niks te trouwen en zeker niet te kramen.
En ook helemaal niets tegen uw prachtige bedrijf.
Maar dat is ook niet het punt.

U vindt blijkbaar dat u uw - al of niet illegale - reclameborden op ons trottoir mag zetten
- omdat het mag en omdat u ervoor betaalt -
en het interesseert u niet dat voetgangers
daar last van hebben.

Reclameborden in de openbare ruimte
zó vorige-eeuws ouderwetsch.

Ik maak me sterk dat dit blog al meer aandacht
voor uw evenement genereert dan al uw reclameborden
die onze openbare ruimte deze week vervuilen
en waar echt niemand naar kijkt.
(misschien zelfs wel irritatie oproepen dus
anti-reclame zijn)

Het zou prettig zijn als uw belangen en de onze
een volgende keer beter samengaan doordat u ook
meedenkt over de plaats van uw reclame-uiting.
Uw klanten zijn óók voetgangers.

Evodammer is de beroerdste niet.
Als u wel wat heeft met trouwen en kramen kunt u kijken op hun prachtige website:



En als u zich afvraagt waar de illegale obstakelende reclameborden 
van deze organisatie zijn gebleven:
ze zijn door de VoetgangersVereniging EdamVolendam
van het trottoir verwijderd.

Wist u trouwens dat er gemeenten zijn in Nederland
die dit soort illegale reclames gewoon verbieden en beboeten ?
Niet in EdamVolendam. Daar is volgens ons lokaal bestuur
geen BOA-capaciteit voor.

Er zijn ook gemeenten zijn waar veel militanter 
met dit soort aso-commercie wordt omgegaan.
Als de borden niet worden weggehaald
worden ze aangpast.
Dat ziet er dan ongeveer zó uit:















Dat "afgelast" - "uitgesteld tot volgend jaar" of "gecancelled" erop plakken
werkt erg goed want is dodelijk voor je evenement
Het nadeel blijft  dat die zooi dan nog steeds
in het domein van de voetganger staat.

Als u een betere oplossing weet horen/lezen wij dat graag van u.


VoetgangersVereniging EdamVolendam
0299 - 36 19 20


Beste,
 
Ik kom uw blog tegen over de reclame borden die ik had geplaatst over de trouw/ kraambeurs in Edam 2013. U weet mij te vermelden dat ik deze borden illegaal heb geplaatst. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe u aan deze stelling komt? Ik heb namelijk netjes een vergunning aangevraagd bij de gemeente, en deze is goedgekeurd. Samen met een plattegrond waar ik deze borden mocht plaatsen. Op de dag van plaatsing heb ik controle gekregen van de politie, en alles is goed bevonden.

Ik vind het raar dat u dit op deze manier vermeld. Jammer dat uw telefoonnummer niet klopt
die erbij staat, ik had u graag hier persoonlijk over willen spreken.

Met vriendelijke groet,

2014 03 12
Daniël Vos

www.danielvos.nl




EdamVolendam 2014 03 12

Beste Daniel Vos

Dank voor uw reactie.
 
Mijn telefoonnummer is goed.
Het e-mail-adres blijkbaar ook.
(zie n.a.w.- gegevens onder)

 Als u het blog goed leest, leest u dat ik probeer om illegale handelingen van de gemeente aan de kaak te stellen. Ze geven toestemming voor die borden terwijl die daar volgens de daarvoor geldende wetten en regels niet mogen staan. De verantwoordelijke(n) bij de gemeente EdamVolendam is/zijn daar niet of nauwelijks op aan te spreken.

Onze verzoeken om de plattegrond aan te passen en betere plekken voor deze borden te vinden (liever nog: ze helemaal te verbieden) verdwenen elke keer weer in een diepe la.

Het trottoir is van en voor voetgangers niet voor commercie
(hoe symphatiek die ons in uw geval ook is)

Ik zal de tekst ter uwer gunste veranderen want daarin heeft u een punt, en ook uw kritiek erbij vermelden. Duidelijker aangeven dat u een mooi bedrijf heeft en te goeder trouw heeft gehandeld. Uw bedrijf is ook niet het enige voorbeeld. Hooguit een aanleiding.


Jammer dat u niet mee kunt of wilt gaan in onze kritiek op het blokkeren van het domein van de voetganger, het feit dat dit soort reclame vorige-eeuws en ouderwetsch is
en dat uw bedrijf via dit blog al meer reclame krijgt dan al die borden die u plaatst.
Ook kleine bedrijven en organisaties hebben o.i. een maatschappelijke verantwoordelijkheid.
 

Ik ben nieuwsgierig of u nog weet welke politie-functionaris (of was het een BNOA ?)
erbij was (want daar hebben we dan nog een appeltje mee te schillen)
en ik ben ook nieuwsgierig naar hoeveel leges u betaalt heeft want de discussie
over het (niet)betalen van leges heeft juist in de afgelopen raadsvergadering gespeeld.
Als u een kopie van de vergunning en de plattegrond voor ons heeft
houden we ons aanbevolen.

U kunt aangifte doen terzake vernieling. Dan gaan wij namens de VoetgangersVereniging EdamVolendam desgewenst graag met u mee.

Een volgende keer dat u weer deze borden plaatst of laat controleren
zijn wij daar graag bij.
 

 Dank&Groet

 F.J. Seeboldt
Jacob Peteysstraat 20
1135 HC   EdamVolendam
0299 - 36 19 20

www.ev-opinie.nl