woensdag 28 augustus 2013

Afvalbakken







was
de
afvalbakken-
leegmaak-
meneer
op
vakantie ?






evodammer heeft een afvalbakken-trauma
(of fetish ?)

Hij kan er niet langslopen of fietsen
zonder dat hij ernaar (of zelfs erin) moet kijken.

Het is een afwijking.
Maar je kunt ergere tics hebben

Het zal wel komen omdat
ik zo vaak bezig ben met het oprapen van afval
dat eigenlijk in die bak had gemoeten.

Ofschoon..........
als u de foto's ziet
en de blogs las die ik er al over schreef
zult u met me eens zijn
dat je je soms zou kunnen voorstellen
dat mensen denken:
...........het maakt toch niet uit
of ik het in de bak gooi of op straat.............

Zwerfvuil en afvalbakken in de openbare ruimte.
Het heeft alles met elkaar te maken.

Als een gemeente als beleid zou hebben
om veel - schone - goed onderhouden - uitnodigende
afvalbakken neer te zetten
zou het zwerfafval-probleem hier
misschien wel een stuk minder zijn.

Helaas verdwijnen er hier in EdamVolendam
steeds meer afvalbakken en die overblijven
blinken niet uit in goed onderhoud.


























Het is een keuze.
Een keuze voor verloedering
of
voor een schonere openbare ruimte.





Dankzij mijn uitstapje afgelopen weekend
naar het prachtige Gelderse dorpje Puiflijk
weet ik nu
dat er afbakken bestaan
met een tralie-hekje ervoor.

Is dat om iets buiten te sluiten
(te groot afval ? dieren ?)
of juist binnen te houden ?
(afvalbakkenmonsters ?)

Als u het weet hoor/lees ik dit graag van u.





evodammer schreef eerder over dit onderwerp:
klik op een link om dit te lezen
kom terug op dit blog door te klikken op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm

http://evodammer.blogspot.nl/2013/07/edamvolendam-afvalbakken-als-afval.html

http://evodammer.blogspot.nl/2011/06/bezuinigen-op-afvalbakken.html