vrijdag 28 juni 2013

Fleurige Oplossingen Voor A-sociaal Onbenul

Na jaren klagen en zeuren komt dan eindelijk je pleintje aan de beurt.
De gemeente zorgt ervoor dat het opgehoogd wordt - herbestraat en het grasveld wordt opnieuw
ge-egaliseerd en ingezaaid. (ofschoon juist op dit pleintje het grasveld op enig moment vol lag
met afval en grofvuil van allerlei aard heeft EdVo dit toch weer keurig in orde gemaakt)
















Wat ben je dan voor onbenul als je - het gras is nog zó groen dat het nog niet een keer gemaaid is - om daar met je auto doorheen te crossen ?!


"Ja-maar-er-stond-iemand-in-de-weg
"Ik-moet-langs-HansAnders-voor-een-nieuwe-bril"
"Ik-woon-hier-niet-dus-het-boeit-me-niet"
"Ik-heb-mijn-rijbewijs-in-Verweggistan-gehaald"
"Ikke-Ikke-schijt-aan-de-rest" ?

Moeten we voor zulkse a-sociale
(mag ik dat schrijven - ja dat mag ik schrijven)
rand-debielen heel Nederland vol
met auto-werende paaltjes gaan zetten ?



De gemeente EdamVolendam zou bewoners 
financieel of in materiële of praktische zin
kunnen ondersteunen als zij plannen maken
om plantenbakken neer te zetten 
op plekken waar ze niet alleen de omgeving verfraaien en de buurtcohesie bevorderen 
maar ook het openbaar groen in hun buurt 
in bescherming nemen.






Grote kans dat de kosten van het 
- al of niet deels - subsidiëren 
van dit soort initiatieven
een stuk goedkoper - en leuker - zijn
dan het steeds maar herstellen 
van kapotgereden openbaar groen.



http://evodammer.blogspot.nl/2013/03/verslempte-berm.html

klik op een link om dit item van SBS6 nog eens te bekijken (er staan leuke bekende plaatsgenoten op) 
kom terug op dit blog door te klikken op het terugpijltje linksboven in uw beeldscherm

De gemeente Waterland
geeft het goede voorbeeld.

Nu EdamVolendamZeevang nog

http://www.waterland.nl/actueel/nieuws/artikel/artikel/een-plantenbak-adopteren-iets-voor-u