zaterdag 7 april 2012

Stoppen


Na het bericht dat Peter van Straaten
na ruim 50 jaar stopt 
met het publiceren van zijn prachtige 
dagelijkse tekeningen in Het Parool...............
http://www.petervanstraaten.nl/Peter_van_Straaten_Officiele_Website.html


.................en dat J. L. Heldring 
(30 jaar na zijn pensionering !) 
ook na ruim een halve eeuw stopt 
met zijn wekelijkse columns in de NRC Handelsblad
(tot en met de laatste op de typmachine getikt)

.....................lees ik in MUG-Magazine dat ook 
de vaste columnist Nicolien stopt 
met haar maandelijkse columns.


De overeenkomst is dat alle bovengenoemde 
beeld/woord kunstenaars het gevoel hebben
dat het wel genoeg is zo. "De koek is op" heet dat in mooi Nederlands.


 "Zulke dingen gebeuren altijd in drieën" hoor je vaak.
En blijkbaar is dat in dit geval ook zo.


Toch is het een verdrietig moment.
Of zoals iemand het gisteren verwoordde:
columnisten: het is niet altijd wát ze schrjiven maar dát ze het schrijven.



Beste Nicolien 

Ik las in MUG-magazine je laatste column.
Je laatste zin is: "Wanneer houden we op met spelen, lachen en plezier maken" ?

We houden natuurlijk nooit op met spelen, lachen en plezier maken.
Ook na verdriet - of als het even "op" is 
komen er altijd weer betere tijden en nieuwe uitdagingen
en gaan we gaan gewoon lekker door met blij zijn.

Dank voor al je columns die ik elke keer weer met plezier las.
Die ga ik missen.

Toen ik begon met mijn weblog heb ik steun - advies  en tips gehad 
van een paar mensen die ervaring hebben in dit werk. 
Jij was er een van. Daar blijf ik je dankbaar voor.

Nu - bijna 600 dagelijkse blogs met zo'n 2000 bezoekers per maand
en een serie van 20 columns in de lokale media - verder
blijft de vraag of wat ik doe goed is.


Maar ook dankzij jouw hulp en aansporing 
en je maandelijkse voorbeeld in De MUG
blijf ik - amateur of niet - proberen elke dag 
schrijvend te spelen, te lachen en plezier te maken.


Dat wens ik jou - in alles wat je nu gaat doen en nog gaat komen - ook toe.


Fred

klik op deze link voor meer informatie over Nicolien
en over de boeken de ze schreef:
www.boekentaal.info/id230.htm


MUG-magazine
Sinds 1988 het gratis maandblad - dat voornamelijk door vrijwilligers wordt gemaakt - in Amsterdam en omstreken 
voor iedereen die zich maatschappelijk betrokken weet en voor minima in het bijzonder.
http://www.mugweb.nl/mug-magazine




Klik op een afbeelding voor een vergroting     Kom terug op dit blog door te klikken op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm