dinsdag 21 februari 2012

Schijn Bedriegt

klik op een afbeelding
voor een vergroting

Kom terug op dit blog
door te klikken op

het terugpijltje
linksboven in uw beeldscherm
In juli vorig jaar schreef evodammer over mysterieuze krijt-tekeningen
die zijn waardering wel konden dragen.
Omdat hij er van uitging dat het hier kinderlijke expressie-vormen betrof
Niet commercieel maar creatief. Pure naïeve street-art
van jonge onbedorven vrije geesten. Kinderen.



http://evodammer.blogspot.com/2011/07/zo-kan-het-dus-ook.html

Klik op de link om dit te lezen.
Klik op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm 
om terug te komen op dit blog




Hoe een mens zich kan vergissen.

Het logo blijkt 
"The Many-Coloured-Beast" te zijn.                   
Nu blijkt dat het hier gaat om een logo 
dat een lokaal bandje zich heeft toe-ge-eigend en iemand - zijzelf (?) - hebben dat her&der op muren getekend.
                                        
Kees Veerman - Case Mayfield 
 "Mijn moeder poepte mij in Mei op een veld uit"  Gevalletje Mei-Veld / May-Field dus ? 
Sneu.

You-Tube filmpjes van deze band/deze zanger zijn muzikaal gezien van bedenkelijk niveau en kwaliteit.
Het schaarse publiek dat na 7 minuten wegloopt of er heel hard doorheen gaat praten (toeteren)
Het optreden in de DWDD van vanavond is 3x niks. Veel show. Veel uiterlijk vertoon. Weinig inhoud.
In een pagina-groot interview in De Volkskrant ("Voorheen Kutjongen") meldt deze meneer:
"Ik was bezig met stelen - drank - drugs" en
"Je moet geen genoegen nemen met smoesjes dat je geld moet verdienen of zo............"
Zijn ego-trip leest de gemiddelde lezer niet of niet uit.

De muziek is meer-van-het-zelfde. 
Dat "briljante" "unieke" en "boeiende" ontgaat mij.
Het kopiëren van kopiën.  50-jaar geleden al gedaan.
Technisch OK maar liefdeloos en saai.
Teksten (altijd in het Engels) van het niveau 
middelbare-school-liefdesverdriet en wereld-leed.
Het nummer "At  All" is gewoon "Vader Jacob"

En in alle nummers steeds maar weer 
dezelfde accoorden en loopjes.
Geen muzikant maar een clown die goed maar emotieloos 
zijn kunstje doet.
Vermoedelijk toch om geld te verdienen of zo.......................?

Ik vind het prima. Want het is mijn wereldje niet. Mijn muziek niet. Mijn probleem niet.
En dat is goed zo. Waar bemoei ik me mee ?!  Oude Saaie Man - ga achter je geraniums !
Ik zou hooguit willen 
dat ik een heel klein beetje 
zó gitaar kon spelen. 
(van dat zingen weet ik het nog niet
want er is een groot verschil tussen
een doorleefde of een afgeleefde stem)

Maar 
beste meneer Kees
wilt u uw walletje 
bij uw schuurtje laten 
en een volgende promo-tour
niet onze hele gemeenschap
vol-kliederen 
- vol laten kliederen - 
met uw logo ?!

Tenzij we natuurlijk er van uitgaan dat uw muziek kinderlijke non-commerciële expressie-vormen betreft en een vorm van pure naïeve kunst is.
Dan is het van u - Dan bent u van ons.

Maar dan begrijp ik weer niet
waarom u zichzelf
- al 6 jaar lang -
zo aan het promoten bent
- optreedt-tegen-betaling
klik op deze afbeelding
voor een vergroting

Kom terug op dit blog
door te klikken op

het terugpijltje
linksboven in uw beeldscherm
en CD's wilt verkopen.

Weet u wat ?
Van de opbrengst
 huurt u een bedrijf in
dat goed is
met hoge-drukspuiten
en onze hele gemeenschap
ontdoet van
-naar nu blijkt -
uw irritante commerciële gekrijt.

Ik zal niet
naar uw concert komen
maar koop dan wel
- als gebaar van goede wil -
uw laatste CD.

Uw muziek: prima.
Uw logo: prachtig.
Dat u beroemd wilt worden
- erbij wilt horen -
erkenning zoekt: Top !
Maar laat ons erbuiten.


F.J. Seeboldt
edamvolendamschoon@telfort.nl