dinsdag 20 september 2011

Deal Met Een Boze Meneer

Dan laat ik mijn motor morgen de hele dag draaien !
beet de boze meneer uit het witte busje mij toe.

Tja............wie houdt u tegen ?
Ik niet.
De rekening bij het tankstation misschien ?

Ik herkende het
- met ronkende moter
op de stoep geparkeerde - busje al
Had ik dat vorige week ook al gezien ?
En gefotografeerd ?

Leuk ! Nog een keertje dan.
Ook al Ik ben jaren geleden al eens gewaarschuwd
om voorzichtig te zijn met het maken van foto's van reclame-loze werk-busjes
die vooral 's middags na 16:00 uur veel gesignaleerd worden.
Daar houden zulkse types - vanwege de aard van hun werkzaamheden - meestal niet van.
(en ja........heus ze stonden ook wel eens voor mijn deur om bij ons te klussen)

Deze keer kwam er een meneer uit die mij vroeg waarom ik een foto nam

Ik legde hem uit dat ik een verzameling aanleg van aso-op-het-trottoir-geparkeerde-voertuigen
onder het thema: het trottoir is toch voor voetgangers
en - en-passant - dat je je motor ook uit kunt zetten als je toch niet rijdt.
Het is tenslotte uw en mijn frisse lucht die hier verpest wordt.

Daar komt bij dat zulks gedrag noch zo'n aggenebis busje reclame voor een bedrijf zijn.
Da's on-slim ondernemers-schap.

Dat alles gezegd hebbende viel dus - gezien de reactie - niet in goede aarde.
Hij ging - om mij te straffen (?!) voor mijn kritiek - de hele dag zijn motor aan laten staan.
Be my quest !


Mijn verzameling
- aso geparkeerd -
is al groot genoeg.

Maar in dit geval werd ik getrickerd
door wat er in het vuil
op het busje
geschreven was.

Gewoon - grappig kinderwerk


En het is een levend geheel.

Als u beide uitsnedes bestudeert (laten we het een zoek-de-verschillen-puzzeltje-noemen)
ziet u de verschillen. Er komt blijkbaar elke keer wat bij.
Actieve kinderen !

En ook zij schrijven - op deze bus - de waarheid.
(overigens inclusief hun eigen liefdesperikelen)










































































Beste Boze Meneer

U bent schilder.
U maakt muren - plafonds - kozijnen - dakkapellen en hekken weer schoon en als nieuw.
Dat is een positief gegeven. Daar wordt het leven en deze wereld mooier van.

Maar uw gedrag maakt de wereld weer lelijker.
Dat is dus water-naar-de-zee-dragen.

Zou zo'n mooi-maak-instelling ook kunnen gelden
voor uw sociaal-maatschappelijk functioneren
en misschien zelfs voor uw busje ?

Ik kan misschien zelfs wel begrip opbrengen voor uw boze en agressieve reactie
- dat schijnt tegenwoordig de standaard te zijn -
maar met boos-worden
en het slechte voorbeeld als norm nemen
los je niks op.


Hier is de deal:

als u goede voornemens maakt
helaas zit dit NIET in de aanbieding
over het niet meer aso-op-het-trottoir-parkeren
van uw voertuig
én uw moter uitzet
als u toch niet rijdt
mag u uw bedrijfswagentje
bij mij voor de deur zetten
en zal ik het voor u schoonspuiten
en in de was zetten.
Misschien de raampjes nog ff lappen ?

Wij pensionado's geven daar niks om.

Dus niet de boze oplossing
maar de positieve oplossing.

U blij - wij blij - die kinderen blij.
Want de wereld weer een stukje schoner en mooier
en vooral vriendelijker gemaakt.

edamvolendamschoon@telfort.nl
0299 - 36 19 20