Een paar weken geleden schreef ik over de reconstructie
van het kruispunt Dijkgraaf Poschlaan - Langemeerstraat
(klik op de link om dit blog te lezen.
kom terug op dit blog door te klikken op het terugpijltje linksboven in uw beeldscherm)
Mijn aandacht werd vandaag getrokken door een op-het-trottoir-geparkeerde auto+aanhanger.
Ofschoon ik allergisch ben voor op-het-trottoir-geparkeerde voertuigen had deze geen keus.
De Veertol was aan het werk.
Een in zaagwerkzaamheden gespecialiseerd bedrijf.
klik 1 of 2x op de foto voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken
op het terugpijltje
linksboven in uw beeldscherm
een professional en zijn machine
aan het werk.
met eindeloos geduld
(een paar meter per uur)
zagen zij
eendrachtig en in perfecte samenwerking
langs een prachtige rechte lijn
asfalt van 10 cm door.
De grote truuk van deze machine
is dat er water bij wordt gebruikt
tijdens het zagen
zodat er nauwelijks stof vanaf komt.
Dat stof wordt nu een drabje-langs-de-zaaglijn
dat naderhand goed is op te ruimen.
En die herrie - daar is niks-an-te-doen:
asfalt zagen is geweld.
Nu nog de prangende vraag of dit ook echt al te maken heeft
met de reconstructie van dit kruispunt
of
dat er om andere redenen een plak asfalt (fietspad) wordt weggezaagd:
vernieuwing ? kabels graven ?
Buren - omstanders en passanten wisten van niks.
De professional zelf was niet aanspreekbaar wegen herrie = oordoppen.
Op de gemeentelijke website - of bijvoorbeeld in Stadskrant of NIVO -
kan ik hierover geen informatie vinden.
En het zou toch best prettig zijn als die daar gegeven zou zijn.
ff een berichtje over wat waar aan de hand is.
Of het reconstructie-plan publiceren zodat we kunnen meekijken en meedenken.
ff een berichtje over wat waar aan de hand is.
Of het reconstructie-plan publiceren zodat we kunnen meekijken en meedenken.
Als je als gemeente wilt dat mensen zich betrokken voelen bij hun leefomgeving
moet je hen er óók bij betrekken.
en dan zijn dit dus de nieuwe tegels
voor op het nieuwe fietspad ?
en die zet je als gemeente
dus
op een trottoir
i.p.v. 3 meter verderop
op een parkeerplaats.
omdat je liever de voetganger
hiermee lastigvalt
dan de auto-bezitter ?
Als je als gemeente wilt dat mensen zich betrokken voelen bij hun leefomgeving
moet je hen er óók bij betrekken.
Laat weten wat je aan het doen bent en waarom.
Dat scheelt een heleboel gedoe&irritatie
en kweekt begrip en medewerking.
UPDATE: Er schijnt nu asfalt te zijn waar een klinkermotief in kan worden geperst.
Wat daar de voordelen van zijn zie ik niet zo snel maar het kán !
Onkruid-bestendigheid ? Minder snel kuilen ? Betere gladheidsbestrijding ?
Onkruid-bestendigheid ? Minder snel kuilen ? Betere gladheidsbestrijding ?
Zou het wat voor ons zijn ?
Verder las ik vandaag over Moskou.
De vrouw van de vorige burgemeester van Moskou was baas van een asfaltfabriek.
Dus werden alle trottoirs ge-asfalteerd.
Nu is er een nieuwe burgemeester.
Zijn vrouw is baas van een tegelfabriek.
Nu worden - á 400.000.000 alle trottoirs weer betegeld.
zie:
http://sjoerd-oranta.blogspot.com/2011/07/het-straat-tegel-schandaal.html
Wat doet de vrouw van onze burgemeester eigenlijk ?
Ik heb me vandaag gerealiseerd dat ik net slim genoeg ben om te begrijpen
dat ik te dom ben om zo'n nieuwerwets foto-bewerkings-programma te snappen.
Blogger en ik - het blijft een verstandshuwlijk.