zondag 14 augustus 2011

Komt-'ie-Er-Wel-Of-Komt-'ie-Er Niet ?


Dat kun je net zo goed niet doen
roept een enthousiaste buurman mij al van verre tegemoet
terwijl ik op mijn knieën lig
in een poging
weer een paar meter beschaving terug te veroveren.
(in dit geval trottoir bij een voetgangersoversteekplaats
dat bijna een halve meter breder wordt
als je het gras en onkruid weghaalt.)

Nu ben ik wel gewend dat mensen
vraagtekens zetten bij
- of zelfs negatief reageren op -
mijn werkzaamheden
maar deze buurman is toch meestal
een positief-ingestelde fan van EdamVolendamSchoon.

Wat kan ik beter niet doen en waarom dan niet ?


Volgende week gaat het hier op de schop. Ze gaan de kruising verleggen.
Voor dat de scholen weer beginnen moet het klaar zijn. Hebben ze beloofd !


klik op een foto voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken
op het terug-pijltje
linksboven in uw beeldscherm

Er is vorig jaar actie gevoerd
tegen deze gevaarlijke kruising
door bezorgde ouders
met hier overstekende kinderen
en buurtbewoners.

Met wethouder - politici en media erbij.
(hé - wat een leuke gezellige accordeonist op de achtergrond !)





 
                   

gewend als we waren
aan de individuele acties
van
wanhopige voetgangers / fietsertjes
(hun ouders)
na weer een bijna-ongeluk
en/of bijbehorende schreeuw&scheldpartij


En toen kwamen er extra waarschuwings-borden.
Alsof dat zou helpen.
Daar had alleen de verkeersborden-maak-fabriek
voordeel aan. En gemeentelijk personeel extra-werk.

Er kwam ook een parkeerverbod in de Langemeerstraat.

Een bewoner kreeg tot wel 50 bekeuringen,
gelijk bij de rechter én zijn geld terug,
toen bleek dat dat parkeerverbod
illegaal was ingesteld.
Bleek ambtelijk gekluns te zijn geweest.


Een maand geleden trof ik
een paar ernstig kijkende - wijzende - aantekeningen makende gemeentelijke heren op deze plek.

Een nieuwe inrichting dus.
Maar zo snel ? Binnen een jaar al ! 't Moet toch niet gekker worden.


klik op een foto voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken
op het terug-pijltje
linksboven in uw beeldscherm


Ik heb mijn klusje gewoon afgemaakt.
Ik moest wel.
Dingen uitstellen
en op de lange baan schuiven
is nou juist datgene dat ik
(en velen met mij)
de gemeente zo vaak kwalijk neem.
Dus maar niet zelf die zonde begaan.

Wachten op iets dat misschien komt is ook niet slim.

En anders is dit stukje voetgangers-oversteekplaats + trottoir
tot die tijd in ieder geval schoner en dus veiliger.



Heeft u ook wel eens iets van "horen-zeggen"
of
Dat u het toch liever op een accuraat bijgehouden gemeentelijke website leest
of
Gaat het u in dit soort gevallen ook om het principe ?

edamvolendamschoon@telfort.nl



Update:
ook dit blog is weer gestolen door de webmaster van edam.volendam.
Een lokaal rechts-racistische en nogal puberale site-je
dat uitsluitend gevuld wordt met door anderen gemaakt nieuws
of
- bij gebrek daaraan -
zinloos onderling anoniem ge-chat over niks.

Webmaster Piet Reijers
(u weet wel - die meneer van "Recht-Door-Zee")
blijkt een "Krom-Op-Internet"-typje

Hij schijnt maar niet te kunnen bevatten dat volgens de wet
het zonder toestemming overnemen van werk van anderen strafbaar is.
Ordinaire diefstal dus.

Ook andere site-beheerders/blogmakers hebben hier last van en klagen hierover.

Hij ziet er ook geen been in om een artikel te verknippen en te beschadigen
en er  taal- en typfouten aan toe te voegen (?!)

Ik ben zomaar bang dat
het verwijderen van dit soort onkruid
het verleggen van deze digitale kruising
en het plaatsen van waarschuwingsborden  "pas op - criminele webmasters"
hier niet gaan helpen.

zie ook: http://evodommer.blogspot.com/