vrijdag 19 augustus 2011

Louw Louw (vervolg)


Louw Louw trek eens aan het trouw
vandaag over een week is het ker-re-mis - ker-re-mis

Het mandje met lekkere dingen stond klaar
en jawel
één buurmeisje-met-moeder kwam zingen aan de deur

Wij weten dat de kermis eraan komt
als het Dam-Hotel
hun reclameborden
5 meter hoog in een lantaarnpaal hangt.
Reclameborden in de openbare ruimte.
Een volstrekt zinloze ouderwetse
manier van reclame maken.
Maar ja - zo doen we het al 100 jaar.........dus..........

Sinds een jaar of 5 is het ook een gimmick
om ze lekker hóóg te hangen.
Een traditie waar we 
toch-een-beetje aan gehecht zijn geraakt.


Ongeveer hetzelfde idee als de kinderen
die niet meer aan touw trekken
maar een liedje zingen en hun hand ophouden
Een traditie waar we
toch-een-beetje aan gehecht zijn                                

Beide tradities dienen geen praktisch doel meer.
Het dient een gedachte
en levert een handje snoep op.

Dus de rest van het louw-louw-snoep-mandje
ga ik weggeven aan de uitbaters van Het Damhotel.



Ze hoeven er niet voor te zingen
omdat zij
voor het 5e achtereenvolgende jaar
een rare traditie
- reclameborden op het trottoir zetten -
vervangen door
een rare traditie
- reclameborden in een lantaarnpaal hijsen.

En grappig vind ik 't wel.

PS 
morgen zal ik de reclame hier plaatsen middels een recente foto.
(inmiddels gedaan)

Dat verdient het Damhotel want het wordt - als altijd - daar een knallend leuk feest.

Vandaag(donderdag 18 augustus)
aan het vechten geweest met een wir-war van foto-programma's op de PC
(ze worden steeds nieuwer-dan-nieuw en daarmee voor mij steeds ontoegankelijker)
Deze digitale ronde heb ik verloren dus die foto houdt u van mij tegoed.

Dat was gisteren.
Ik heb iets met comptabiliteit gedaan (geen idee wat - gewoon overal op "ja" klikken)
maar kon zo wel mijn oude vertrouwde PhotoImpression4 (nog uit de vorige eeuw) uploaden.
Vroeger was niet alles beter. Maar nu ff wel.