zaterdag 30 april 2011

Notenkraker


Wij hebben altijd walnoten in huis

omdat mijn dieet voorschrijft
dat ik met grote regelmaat
een paar walnoten moet eten.




Dat heeft te maken met het gunstig effect van deze vruchten
op de serotinine-aanmaak in mijn gemankeerde lijfje.
Zenuwe-lijerige stresskippen als schrijver dezes
hebben zo'n hormoon voor een normaal leven meer-dan-gemiddeld hard nodig.
En walnoten voorzien daar in.



Dat betekent dus
het voor-het-grijpen-liggen
van een notenkraker.





Een tijd geleden las ik van iemand dat ze de notenkraker tegenwoordig ook altijd paraat heeft.
Ik dacht nog: hé - een medestander in het walnoten-dieet.



Echter:
zij gebruikt hem om
die achterlijke dopjes van melkpakken
mee los te draaien.

Want
zelfs voor gezonde en redelijk sterke handen
zijn deze "handige sluitingen" ondingen.

Wie bedenkt zoiets mens-onvriendelijks ?

En inderdaad: een melkpak openmaken met een notenkraker werkt perfect.

De stress die sommige "handige" verpakkingen geven kóst je dus serotinine.
Een notenkraker lost dat probleem - die stress - weer op.
De scheelt weer serotinine.
En walnoten.



Ofschoon alcohol
op haar beurt
weer slecht voor het serotinine- transport is
bewijst dit gereedschap
ook goede diensten
bij het losdraaien
van lastige wijnflesdoppen.

dus ook hier geldt de formule:

               ergernis = stress = serotinine-behoefte
gedeeld door ------------------------------------------------------------------------------------------      = 0
               notenkraker = gemak = serotinine-besparing

Het instrument om iets te verkrijgen dat je nodig hebt
wordt dus nu het middel om te voorkomen dat je dat kwijtraakt.

Per saldo is alles dus weer in balans.
Mijn dagelijks walnootjes worden daardoor een extra buffertje.

Vandaar dat ik me tegenwoordig zo blij voel.

heeft u ook wel eens gedachten die nergens op slaan ?
of
on-navolgbare redeneringen die geen hout snijden
of
dat u een blogje leest waarvan u denkt: dit had ik kunnen overslaan ?

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl