De Wooncompagnie houdt onder bewoners van de gemeenten Beemster, Schermer en Edam-Volendam een leefbaarheidsonderzoek. Bewoners in dit werkgebied krijgen binnenkort steekproefsgewijs een vragenlijst toegestuurd, waarin verschillende aspecten van leefbaarheid aan de orde komen.
Omdat het niet gaat om de uitslag van de enquête
maar om het feit
Hé Evodammer
waarom heet dit blogje dan "Enquête-Uitslag
waarom heet dit blogje dan "Enquête-Uitslag
als die enquête nog ingevuld moet worden ?
Omdat het niet gaat om de uitslag van de enquête
maar om het feit
dat ik uitslag krijg van enquêtes.
Vooral van enquêtes van dit soort&niveau.
Enquêtes waarbij de uitslag van tevoren al vaststaat
en dus vaststaat dat ik er uitslag van krijg.
Maar awel.......genoeg woordgrappen.
De Wooncompagnie die
hakenkruisen en jodensterren maandenlang op een muur laat staan
buurtverbeter-acties opzet en weer laat doodbloeden
geen enkele aandacht voor schoon&netjes heeft
bewoners voor publiciteitskarretjes (media) spant en ze daarna laat stikken
zonder enig overleg huurders een lelijke lift en ongevraagd nieuwe geisers/verwarmingstoestellen
aanwrijft (met bijbehorende huurverhoging)
niet reageert op brieven en telefoontjes
en als er iets lekt of stuk is kun je wachten........wachten..........wachten...........
Dat soort woningbouwvereniging dus.
Een paar jaar terug bleken er 46 bewoners van het Ye in Edam nog tussen de 100 en 1700 euro
tegoed te hebben van de Wooncompagnie. Berekeningsfoutje. Bedankt.
De bewoners moesten er wel via een advocaat zelf om vragen.
En als je er wat van durft te zeggen krijg je een hautaine brief van het type:
waar bemoeit u zich mee ?!
En dan nu weer
een dure zinloze steekproef-enquête.
Omdat er subsidie voor is die op moet
of omdat er een wettelijke verplichting toe is
(om die subsidie op te maken)
Als je als woningbouwvereniging (allang geen sociaal-maatschappelijke sociale non-profit-instelling meer)
wilt weten wat de mensen ervan vinden zou je natuurlijk ook
je communicatie en contact met je klanten kunnen gaan verbeteren.
Brieven - mails - telefoontjes adequaat en snel beantwoorden.
Op de fiets stappen en eens zelf rondkijken.
Aanbellen en op de koffie komen
Opbellen en naar een mening vragen.
Maar die optie staat dan weer niet in deze enquête.
Klanten zijn lastig en veeleisend en zo écht.
Enquêtes zijn lekker makkelijk en snel en zo welbewust fake.
WoonCompagnie besteedt dit hele gedoe uit aan een bedrijf (Lemon-leefbaarheidsonderzoek)
dat er een standaard enquête met een van-tevoren-standaard-bepaalde-uitslag voor heeft.
Snel & gemakkelijk verdiend. Zal weer weer tig-duizend euro's kosten.
Oncontroleerbaar.
De WoonCompagnie gooit het rapport onder in een diepe la en klaar.
Over tot de orde van de dag: geld verdienen en bewoners afpoeieren.
Evodammer heeft veel ervaring met dit soort enquêtes.
Hij moet de eerste die zinvol was én ook nog tot enig resultaat leidde nog tegenkomen.
Doe gewoon je werk beter en trek de kosten van deze onzin af van de huur.
En dat 1/5e staatslot koop ik zelf wel.
Vult u enquêtes altijd accuraat in
of
kiest u ook altijd voor het nulletje/weetniet/geen-mening-vakje ?
edamvolendamdigitaal@xs4all.nl
Kijk ook op http://www.wooncompagnie.nl/
Lezers dezes die 'm niet gehad hebben en tóch interesse hebben
vinden de enquête hieronder.
Klik op een van de pagina's voor een vergroting
Ga terug naar dit blog door op het blauw-witte terug-pijltje linksboven in uw scherm te klikken
mediabericht:
Het invullen van de vragenlijst kost de bewoners slechts enkele minuten, maar levert naar verwachting een schat aan bruikbare informatie op.
Wooncompagnie voelt zich als sociale woningcorporatie medeverantwoordelijk voor het woongenot in wijken. Vandaar dat de woningcorporatie zich, samen met gemeenten en andere partijen, inzet voor de leefbaarheid in de verschillende kernen. Met het leefbaarheidsonderzoek in de gemeenten Schermer, Beemster en Edam-Volendam wil Wooncompagnie inzicht krijgen in wat er leeft onder bewoners. Benaderde bewoners geven rapportcijfers aan verschillende aspecten van leefbaarheid. Het kan hierbij gaan over de kwaliteit van de woonomgeving, de aanwezigheid van voorzieningen tot de afwezigheid van overlast. Per 25 geretourneerde enquêtes wordt 1/5 staatslot verloot.