donderdag 10 maart 2011

Vuurwerk Slot


Het is wel mooi geweest
Het is nu 10 maart 2011
Na een aantal blogs over het onderwerp "vuurwerkafval" is dit het laatste.

Dat vuurwerkafval blijf je vinden
Het hele jaar door.
Dat wordt minder naar het eind van het jaar toe
en dan opeens.........boem.............per 01 01 2012 is het er weer in overvloed.
Maar dat zien we dan wel weer.

Hoe blij kan ik zijn ?
Na mijn klacht dat na het opruimen van een hoop
vuurwerkafval dit het resultaat was..........................

(klik op de foto voor een vergroting
klik op het blauw-witte terug-pijltje
linksboven in uw scherm
om terug te gaan naar dit blog)


             ..................... is dit het resultaat van vandaag.
              werkelijk perfect - tot op het laatste snippertje
              weggehaald.
(klik op de foto voor een vergroting
klik op het blauw-witte terug-pijltje
linksboven in uw scherm
om terug te gaan naar dit blog)
           


Er is iemand met aandacht en liefde en vooral zorgzaamheid en gemeenschapszin bezig geweest.
Daar neem ik diep mijn petje voor af.

Zal het ooit mogelijk worden (zoals o.a. dit jaar in Schiedam is voorgesteld)
dat het afsteken van particulier vuurwerk in EdamVolendam verboden gaat worden ?

En dat we in 2000-weet-ik-wanneer één of twee grote vuurwerken hebben op oudjaarsavond
waar we allemaal samen naar kijken - elkaar ontmoeten en leuke dingen bij doen als:
eten&drinken&dansen&zingen&wensen&genieten ?
(zoals in vele beschaafde landen in de wereld al lang gebeurt)

Ik kan geen reden bedenken waarom niet.
U wel ?

maar gek genoeg komt het onderwerp vuurwerkafval en de milieuvervuiling die dát geeft
niet aan de orde.
Toch maar eens wat volksvertegenwoordigers met een vuilgrijptang in januari/februari
de straat opjagen ?
En in de afdeling "opa vertelt" even een zijsprongetje.

Waar ik in 2007 geweldig van heb genoten is niet alleen het vuurwerk dat ter afsluiting van de
stadsfeesten werd afgestoken maar ook de actie van het bestuur van de organisatie.
Zij gingen - groots gebaar - de dag erna persoonlijk het weiland in om de resten op te ruimen.
Absolute klasse van échte leiders.