zaterdag 26 maart 2011

Slim = Schoon

Dat je iets ziet en dan denkt: dat willen wij óók !
Mooi&handig.


Om alle containers heen
(of dat nou huisvuil - plastic - papier -kleding of glas-containers zijn)
ligt altijd heel veel troep.
Dit soort mooie oplossingen zouden dat verschijnsel
al voor een groot deel uit de (onze) wereld kunnen helpen.

De glascontainer staat op een betonnen plaat.
Dus geen tegelnaden waar heel veel glassplinters in blijven hangen.
Goed schoon te vegen / te spuiten
Misschien zelfs nog een kuuks opstaand randje eraan dan is het helemaal top.

Om de container heen een heg.
Zou ook een hek o.i.d. kunnen zijn
Is niet alleen mooi om te zien maar voorkomt ook de verspreiding van restafval.
(lees: zwerfafval)



De glascontainers bij DEEN Edam
(om onverklaarbare redenen nog bovengronds
in een heel vies en rommelig hoekje)
staan bovenaan de wensenlijst
voor dit soort upgrade.










vaak genoeg krijg ik als commentaar:
goed dat hier geveegd wordt:
scheelt me weer een lekke band.
Ik vraag me dan wel af
wat ik wél rmet mijn bezem heb
en anderen blijkbaar niet
 


De papiercontainers
kunnen zo'n voorziening
( hek of heg ) ook hebben.

Het papier
- weggebracht en neergepleurd -
of opgehaald door de SITA
waait nu door de hele straat.
Die bij ons op het hoekje willen we wel als experimenteer-projectje aanbieden.

Zou naadloos inpassen bij de aangekondigde bestratingswerkzaamheden.



Dus: zolang het nog niet allemaal ondergronds is (want dat is het uiteindelijke doel)
is een heg/hek om alle containers heen de best-denkbare en zeer-gewenste second-best oplossing.

Want slim = schoon.

edamvolendamschoon@telfort.nl