zaterdag 26 maart 2011

Poep Of Troep ?



Deze week kwam de vraag weer een paar keer aan de orde:
mag er ook iets ánders in de hondenpoepafvalbakken behalve dan hondenpoep ?
(bij voorkeur in het daarvoor bestemde zakje)

Ik moest het antwoord schuldig blijven maar was daarmee in goed gezelschap.
Niemand die ik er naar vroeg had enig idee.



Ik weet wel dat er in
het Rapport Zwerfvuil Edam-Volendam 2010
sprake is van een drastische vermindering
van het aantal afvalbakken in onze gemeente.

Terwijl er dus een heleboel
hondenpoepafvalbakken voor hondenpoep
(bij voorkeur in het daarvoor bestemde zakje)
zijn bijgezet.

Die vervolgens dan weer als gewone afvalbak
worden gevuld met allerlei ander afval
dat geen hondenpoep
(bij voorkeur in het daarvoor bestemde zakje)
is



Volgt u het nog ?

Mag ik een zakje met de fecaliën van mijn lieveling ook in een gewone bak gooien ?
Wat kost het neerzetten / onderhouden / legen / schoonhouden van deze speciale afvalbakken ?
Is er een bedrijf dat de zakjes weer van de poep scheidt ?
En het gewone vuil sorteert uit het hondenpoepafval ?
En wat gebeurt daar dan mee ?
Kun je hondenpoep recyclen ?
Hebben de BOA's al bonnen uitgedeeld ?
En zoja: aan wie en waarom ?
(het schijnt dat je al een bekeuring krijgt als je geen reserve-zakje bij je hebt)



Vragen vragen vragen.

En dat
terwijl ons grasranden en speelveldjes
nog steeds vol liggen
met verse drollen
(bij gebrek aan
de daarvoor bestemde zakjes en/of bakjes)





Volgens mij kunnen we met ons beleid t.a.v. hondenpoep
(al of niet in het daarvoor bestemde zakje of bakje)
wel inpakken&wegwezen
en de bedenkers en uitvoerders ervan afvoeren
(bij voorkeur in het daarvoor bestemde zakje.)



edamvolendamschoon@telfort.nl

PS:       ik vind nu
            (bij gebrek aan de daarvoor bestemde bakken ?)
            met grote regelmaat
            plastic zakjes met hondenpoep
            in het water langs de Dijkgraaf Poschlaan en in onze gemeentelijke vijver
   
            dus eerst je hondje poepje-laten-doen
            dat doe je dan in een zakje
            en dat flikker je in de sloot.
hoe gek kan het nog worden ?