zondag 6 februari 2011

Cradle To Cradle

Op 24 januari schreef ik een blogje over een heel klein plastic herootje
dat voor ons toch grote en langdurende gevolgen heeft.

http://evodammer.blogspot.com/2011/01/plastic-herootje.html

Vandaag vond ik hem terug in de afvalbak die wij speciaal voor plastic afval hebben neergezet.
Hij is nu zelf plastic afval geworden.

Daar ligt 'ie dan.
Tussen de verpakkingen, zakjes, flesjes,
stripjes en plastic dopjes in.

En toch nog zo stoer en dapper kijken !

Je hele plastic-poppetje-leven
reclame maken voor de plastic-afvalbak
waar je zelf in terecht komt
heeft toch iets lugubers.


foto 1

Ik weet 't:
"Uit Stof Zijt Gij Gekomen
En Tot Stof Zult Gij Vergaan"

De gedachte dat ik hem verraden heb wil niet uit mijn hoofd.
Ik vind het zielig voor ons herootje.

Mijn vriendin vindt mij een teer-hartig over-emotioneel onvolwassen typje.
Ze heeft gelijk.

Maar ik ga hem er toch uithalen.
Hij mag nog een poosje op het prikbord.
Daar hangt hij niemand in de weg en kan hij de hele kamer - ons en ons leven - overzien.
Hij wel.

Tot hij en ik er aan toe zijn om afscheid te nemen.

Ook wel eens over-gevoelig
of
wilt u ook niet nadenken over wat er ooit van ons terecht zal komen ?




Meer info over "Cradle To Cradle"