woensdag 26 januari 2011

Minder Lang Donker

U denkt dat ik het nu over het lengen van de dagen heb.
Nee.
Ofschoon ik (en mijn winterdepressie) niet kunnen wachten
gaat het hier om iets anders.

Klachten openbare verlichting sneller verholpen
Tot nu toe was gebruikelijk om eens per vier weken kapotte openbare verlichting te herstellen,
tegelijk wanneer het reguliere onderhoud in een van de wijken plaatsvindt.
Vanaf nu worden deze meldingen eens per twee weken afgehandeld,
zodat een lantaarnpaal waarvan gemeld is dat die stuk is, uiterlijk binnen twee weken weer brandt.
Het telefoonnummer om een dergelijke melding te doen is 398444
of per mail: bedrijfsbureau@edam-volendam.nl.
Bij voorkeur echter via een speciaal klachten-/meldingenformulier.

(bron: website gemeente edamvolendam)

Dan denk je: Mooi. Goede zaak. Goed gedaan EdVo !

Nooit meer
uit pure frustratie
als bewoners
zelf een lamp ophangen
omdat het 9 (!) weken duurde
en er
al die tijd
niet gereageerd werd
op telefoontjes
en digitale meldingen.



tijdelijke verlichting Jacob Peteysstraat 2009>>>>>>>>>>>>





Maar..................2 weken..................
Is dat niet nog steeds erg lang ?
Wat dacht u van

"vandaag kapot - morgen weer heel" ?

Betalen we te weinig belasting
of
maakt het lantaarn-palen-bedrijf teveel winst ?

En met telefonische en digitale meldingen bij onze gemeente heb ik
- en velen met mij - teveel slechte ervaringen.
Ook de mededeling dat we "speciale forumulieren" moeten invullen
( van het type "klachten" en "meldingen") belooft niet veel goeds.

En als we niet melden wordt die termijn dan vanzelf weer 4 weken ?
(of 9 weken zoals vorig jaar op het Volendammerpad en bij ons op het pleintje)

Waarom moeten wij eigenlijk melden dat de onder-uw-verantwoordelijkheid-vallende
(en door ons betaalde) voorzieningen stuk zijn.
Is controle daarop niet úw zaak ?
Krijgen burgers die wel de moeite nemen om uw "routing" te volgen een beloning ?
Of worden hier de boeit-me-niet-is-mijn-probleem-niet-burgers beloond ?!

Stel dat het na twee weken niet voor elkaar is.
Worden we dan toch weer met het bekende kluitje in het bekende (in dit geval donkere) riet gestuurd ?
Of krijgen we dan belasting-teruggave wegens nalatigheid / wanprestatie
of desnoods een bloemetje-met-excuus ?

Want
zullen we ff realistisch blijven ?

Voorlopig
hangt
een groot deel
van onze gemeentelijke verlichtings-armaturen
nog
houtje-touwtje aan elkaar.

Kom op EdVo.
Dat kan beter. Veel beter.

Wij - als werkgevers van uw organisatie - mogen toch een betere service verwachten.

Zie ook blog 09 december 2010 - Routing 
http://evodammer.blogspot.com/2010/12/routing.html


 Wij willen wel van deze op ons pleintje


                                    

                                                                                           maar dit heeft ook zijn charmes.


Kreeg u vroeger ook zo vaak op uw donder omdat u te langzaam&traag en uitstellerig was
of
Gaat er bij u ook een lichtje branden
of
Ziet u het ondanks de blije toon in dit gemeentelijk bericht donker in ?

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl