dinsdag 7 december 2010

Vragen Zeuren Klagen.................. En Dan ?

Een glasplaat (vanaf nu te noemen: vlakglas) een vuilniszak en een grote lap.
Het ligt er al een week. Ruim voor het ging sneeuwen en nog dagen
nadat de ergste sneeuw is weggesmolten.

Het argument: "De gemeente is te druk met sneeuw&gladheidsbestrijding" gaat dus maar ten dele op.
Ik zag het. Iedereen zag het. Dus zij konden het ook zien. Als je dat wilt tenminste.

Zullen we vaststellen dat:

           > degene(n) die het heeft neergepleurd er geen moer om geeft
          > het de bewoners van deze omgeving er ook niet interesseert
          > de gemeente faalt bij het schoonhouden van de omgeving
          > dit een perfect voorbeeld is van een organisatie-fout.

Op de, bij ons allemaal in de bus gegleden, afvalkalender kunt u zien dat u uw
hardglas (bloemenvazen / ovenschalen ) en uw vlakglas (ruiten en spiegels)
niet kwijt kunt.
          Ja. Door helemaal naar de Julianaweg te fietsen met die zooi.
          En dat doen mensen dus niet. Kun je ze ongelijk geven ?

Vuil trekt vuil aan.
Het is een kwestie van wachten.
Tot de plaat is kapotgetrapt, de vuilniszak is opengescheurd en dat oude laken..........?

Zo doen we dat.
Het wachten is op een oplossing van EdVo.

Mag hard/vlak glas in de vuilniszak ?
Mag hard/glas bij het grofvuil ?
Mag hard/vlak glas bij de glascontainer ?

Verwacht u als gemeente echt dat we
met ons lekke aquarium
naar het vuilverzamelstation fietsen ?

Kortom: wat moeten we ermee ?
En
Kunt u dat als gemeente wat duidelijker
communiceren met ons als burger ?

Dat we weten waar we aan toe zijn ?

Loopt u ook wel eens tegen een hard-glazen plafond aan
of weet u iemand met een glazen plaat voor de kop ?

Aanvulling:
Dit blog is ter info doorgestuurd aan de gemeente EdamVolendam.
Daar hebben ze een fijn klachtenformulier voor op de gemeentelijke website.
Maar zit dáár niet juist het probleem ?
Dat je eerst moet klagen voor dat er iets wordt gedaan ?

          Eerst brengt de taxi-chauffeur u op het verkeerde adres en daarna mag u klagen ?
          Eerst schildert de vakman uw huis in de verkeerde kleur en daarna mag u klagen ?
          Eerst snijdt de dokter het verkeerde stukje eraf en daarna mag u klagen ?


Ik denk dat we dat niet zouden pikken.
Maar een een klaag-cultuur-promotende gemeente
(wij doen niks uit eigen initiatief zolang we geen klachten krijgen)  pikken we dan weer wel ?

Mag je als burger niet verwachten dat de betaalde professionals uit zichzelf
en met beleid (we noemen dat "pro-actief") ervoor zorgen dat sommige zaken
niet voorkomen en vooral: voorkomen worden ?

De kost gaat voor de baat - en de oplossing voor de klacht uit.
Scheelt een hoop tijd&energie&chagrijn en vooral troep.

Zie ook: blog: "Vergangelijkheid" 27 11 2010