Het ligt er al een week. Ruim voor het ging sneeuwen en nog dagen
nadat de ergste sneeuw is weggesmolten.
Het argument: "De gemeente is te druk met sneeuw&gladheidsbestrijding" gaat dus maar ten dele op.
Ik zag het. Iedereen zag het. Dus zij konden het ook zien. Als je dat wilt tenminste.
Zullen we vaststellen dat:
> degene(n) die het heeft neergepleurd er geen moer om geeft
> het de bewoners van deze omgeving er ook niet interesseert
> de gemeente faalt bij het schoonhouden van de omgeving
> dit een perfect voorbeeld is van een organisatie-fout.
Op de, bij ons allemaal in de bus gegleden, afvalkalender kunt u zien dat u uw
hardglas (bloemenvazen / ovenschalen ) en uw vlakglas (ruiten en spiegels)
niet kwijt kunt.
Ja. Door helemaal naar de Julianaweg te fietsen met die zooi.
En dat doen mensen dus niet. Kun je ze ongelijk geven ?
Vuil trekt vuil aan.
Het is een kwestie van wachten.
Tot de plaat is kapotgetrapt, de vuilniszak is opengescheurd en dat oude laken..........?
Zo doen we dat.
Mag hard/vlak glas in de vuilniszak ?
Mag hard/glas bij het grofvuil ?
Mag hard/vlak glas bij de glascontainer ?
Verwacht u als gemeente echt dat we
met ons lekke aquarium
naar het vuilverzamelstation fietsen ?
Kortom: wat moeten we ermee ?
En
Kunt u dat als gemeente wat duidelijker
communiceren met ons als burger ?
Dat we weten waar we aan toe zijn ?
Loopt u ook wel eens tegen een hard-glazen plafond aan
of weet u iemand met een glazen plaat voor de kop ?
Aanvulling:
Dit blog is ter info doorgestuurd aan de gemeente EdamVolendam.
Daar hebben ze een fijn klachtenformulier voor op de gemeentelijke website.
Maar zit dáár niet juist het probleem ?
Dat je eerst moet klagen voor dat er iets wordt gedaan ?
Eerst brengt de taxi-chauffeur u op het verkeerde adres en daarna mag u klagen ?
Eerst schildert de vakman uw huis in de verkeerde kleur en daarna mag u klagen ?
Eerst snijdt de dokter het verkeerde stukje eraf en daarna mag u klagen ?
Ik denk dat we dat niet zouden pikken.
Maar een een klaag-cultuur-promotende gemeente
(wij doen niks uit eigen initiatief zolang we geen klachten krijgen) pikken we dan weer wel ?
Mag je als burger niet verwachten dat de betaalde professionals uit zichzelf
en met beleid (we noemen dat "pro-actief") ervoor zorgen dat sommige zaken
niet voorkomen en vooral: voorkomen worden ?
De kost gaat voor de baat - en de oplossing voor de klacht uit.
Scheelt een hoop tijd&energie&chagrijn en vooral troep.
Zie ook: blog: "Vergangelijkheid" 27 11 2010