maandag 15 november 2010

Ze Zijn Er

Mocht ik toch vanmiddag getuige zijn van het neerzetten van een van de eerste hondenpoepafvalbakken
in onze gemeente. Een hagelnieuwe bak. Vers uit de doos. De sticker nog ongeplakt op de folie.

Een plechtig moment. Toch wel. Voelde als
een soort bevalling.
(behalve dan dat dit gedoe vele jaren meer dan 9 maanden in beslag heeft genomen)


als je deze foto wilt vergroten
zet je het pijltje/handje erop en links klikken


terug naar dit blog door linksboven
op het terugpijltje te klikken.








De mevrouw met hondje was er niet zo blij mee.
Ze zag de sticker met: "Honden aan de lijn"
Wát ?! Zijn ze gek geworden of zo ?
Dit is de enige plek waar mijn hond los kan lopen en dan zo'n bak. 
Moet je die sticker zien ! Ik dacht het niet hè !


Ik kon die mevrouw nog wel wijzen op de lijst met losloopgebieden zoals keurig vermeld
in de media en op de gemeentelijke internetsite, maar iets zei me dat dat niet zoveel zin meer had.

Zo'n bozige mevrouw maakte dat  het gevoel van het plechtige moment snel wegebde.
Ik zag de toekomst qua hondendrollen opeens weer een stuk somberder in.

Gelukkig ben ik een kattenmens.

Kat of hond............mening geven en/of wilt u meer weten ?
edamvolendamschoon@telfort.nl