zondag 9 juni 2019

Klaphekfestival Maakt Boelenspark Schoner

In de NiVo van vorige week een artikel over het schoonmaken van het Boelenspark
ná het Klaphekfestival 2019. Daarin staat dat het ná het feestje schoner was dan ervoor.

evodammer - wantrouwig van natuur - dacht meteen: 'Ja-ja - dat zullen we nog wel eens zien' !

Dus ging ik er - gewapend met vuilgrijptang en schepnet - nog een rondje maken.
Niet om te control-freaken of met het vingertje te wijzen (hoewel ?!) maar om zo ook
mijn bijdrage te leveren aan het werk van de schoonmaakploeg die vrijdagmorgen zo hard werkte
maar waar ik niet bij kon zijn.

Er zou op detail-niveau of in een vergeten hoekje toch nog wel wat zwerfvuil liggen ?

Ik vond nog een blikje - een papiertje en een vergeten muntje. En dat was het.
Het Boelenspark is ná het popfestival schoner dan ervoor.









Complimenten dus aan de schoonmaakploeg. Grote Klasse. Hulde.
En misschien ook aan andere vrijwilligers die - ook als er geen feestje is - het Boelenspark
proberen netjes te houden.

Dat de organisatie dit hele fenomeen (de zooi tijdens en achteraf)
nóg strakker (preventiever) zou kunnen benaderen
laat ik (ofschoon ideeën genoeg) aan hen.

Mij past een nederig en welgemeend: Chapeau !

F.J. Seeboldt
EdamVolendamSchoon