vrijdag 10 mei 2019

Snel Rijk


U kent ze wel.
Ongelooflijke aanbiedingen in je mailbox
die je garanderen dat je snel rijk zult zijn.

Ik kan mij met een beetje goede wil wel een voorstelling maken
van de criminelen die daar achter zitten. Niet 'ons soort mensen'.

klik op de afbeelding voor een vergroting
Maar zouden er nou echt
mensen zijn
die zo'n mail openen ?

Die werkelijk denken
dat ze in 24 uur
zoveel gratis geld
kunnen verdienen ?

Zo dom dat het
mijn voorstellingsvermogen
te boven gaat ?

Dat laat de vraag wat erger is: criminaliteit of domheid boosaardigheid of stupiditeit.





Gelukkig winnen wij vandaag de staatsloterij.
Na 50 jaar maandelijks geduldig en standvastig loten kopen lopen we binnen.
Eindelijk. Gerechtigheid.

(en nooit iets gewonnen)

Dat laat de vraag
of zo'n uitspraak
over 'stupiditeit' misschien
ook een beetje op ons van toepassing is.










Ik heb me vergist.
Onze grote prijs in de staatsloterij blijkt
niet gisteren maar pas op de trekking van 10 juni 2019 te vallen.
Excuus.