donderdag 16 mei 2019

Buxus-mot






Zeker niet als eersten
en vast ook niet als laatsten
zijn de buxusstruikjes in de plantenbakken
die ons pleintje sieren aan de beurt: buxus-mot.






Bij het zoeken naar oorzaak-gevolg-oplossingen
levert GOOGLE veel info op.

Van de natuurlijk aanpak
tot
monitorende buxusmotvallen
tot
gif waar alle jonge vogeltjes dan ook weer dood aan gaan.

Ik wist overigens niet dat het een nachtvlinder is.
Een mooi schepsel Gods
maar wat mij betreft nu dus even
op de verkeerde tijd en op de verkeerde plek.

Niet de mot zelf maar haar 100-en nakomelingen.





Ik beperk mij tot het dagelijks verwijderen van een aantal van deze (lieve maar pech-hebbende)
rupsjes (ik hoop dat ze nog wel bio-bak lusten) en wacht wat er  komen gaat.

Van Moeder Natuur
kan en wil je niet winnen.



https://inspiratie.intratuin.nl/buxusmot-bestrijden/