donderdag 13 december 2018

Omen Over Zwerfvuil De Rest

Beste Fred

Leuk stukje over die klok in het water gisteren.
Je schrijft: de klok dreef in het water.
Is hij gezonken of heb je hem eruit weten te krijgen?


Beste,
Ik heb die klok eruit gevist.
Toegevoegd aan bijna een vuilniszak vol aan zwerfafval dat ik vond
tussen Singelweg en Zendmast. Zoveel over een stukje van nog geen 500 meter ?!

Ik ga mijn stelling dat het de laatste tijd que zwerfafval beter gaat in ons EdamVolendam
toch maar weer herzien. Het gaat (alleen op dit soort hoofdroutes ?) blijkbaar niet beter.
Of in ieder geval niet goed genoeg.


Decembermaand mandarijntje mee naar school
Dat betekent dat je heel veel
mandarijnenschillen
maar ook
niet-opgegeten mandarijnen vindt.

Het is geen zwerfafval in de categorie
plastic of chemisch maar toch.
Het is zwerfafval.

En natuurlijk de bananenschillen in de berm.
Elke dag weer door dezelfde nitwit
uit het autoraam geflikkerd nadat
de door moeders meegegeven banaan is genuttigd.
Een spoor van GFT langs de Dijkgraaf Poschlaan
van een a-scoiaal en vermoedelijk
minder intelligent gewoontedier.



https://evodammer.blogspot.com/2015/01/bananen-zijn-gezond.html





En anders dit voorbeeld:
wel een frisse adem
maar
niet
een fris gedrag.





In het blog van 8 december
over drankgebruik van de jeugd
schreef ik over de verpakking
van de 'Flügeltjes' die ik vond.

Ik heb een deel van de inhoud
(hoewel leeg) ook teruggevonden.





Drankzucht en zwerfvuil
Een blijkbaar
onvermijdelijke combinatie.









Mopperen ? Ik ?
Het was heerlijk weer en ik kwam de leukste mensen tegen.
Mopperen is voor losers. Ik hou het bij de feiten.

Wel jammer als het doel (geen zwerfvuil meer in de openbare ruimte) bereikt zou zijn.
Dan moet ik toch echt een andere hobby gaan vinden.

edamvolendamschoon@xs4all.nl