maandag 13 juni 2016

Mooi Geweest

Stelde ik in mijn vorige blog nog de vraag
of evodammer zou stoppen
nu kan ik het als feit melden.

Evodammer gaat stoppen.
Mooi geweest.


Een afscheidsblog.
Hoe doe je dat ?

Doe je dan een 'diep' gedicht ?
Een overzicht ?
Een veelbetekenend plaatje ?
Een lang verhaal ?
Hou je het kort ?
Is "dank-u-wel-tot-ziens" genoeg ?
Pleng je tranen
of
krijg je onthoudings-verschijnselen?



Alles is zo'n beetje wel gezegd en geschreven.
Van privé-belevenissen en blogs over 'poes' of kikkervisjes tot bladmuziek.
Van politiek tot milieu. Van zwerfvuil tot zaklantaarn-museum of mijn republikeinse oprispingen.
Van kroketten-oproer in De Meermin tot nieuwbouwwijken die er niet hadden moeten komen.
Buurtvereniging - fietsles voor allochtonen - Kermis - of een Minotaurus..............
Het is ondoenlijk alle onderwerpen op te noemen. Het was veel.

5-en-een-half-jaar lang elke avond 'ervoor gaan zitten'.
Variërend van super-gemotiveerd tot in wanhoop&writersblock
Er moest altijd 'een stukkie komen'.

Het was een bumpy-road met veel hoogte- maar ook een paar dieptepunten.
Een digitaal avontuur. (Wist ik veel waar ik aan begon / Naïviteit heeft zo zijn voordelen)
Maar ik heb er veel van geleerd.
Ook zelf van genoten.
Veel mee bereikt.

Dank aan mevrouw evodammer -  mijn steun&toeverlaat -
die met een eindeloos geduld en opofferingsvermogen mij de ruimte en de kansen gaf
(en ideeën leverde) en altijd een baken in de kwaliteits-keur bleef.
Al ging ik nog zo diep - zij bleef altijd optimistisch troostend en aanmoedigend.

Dank aan de webmaster die het allemaal draaiende hield.
Hij regelde de zakelijke en technische kant en de financiën.
Je kunt niet zonder.

Dank ook aan de groep super-trouwe fans - trouwe fans en 'gewone' fans.
Hun reacties (2000 blogs leverden ook bijna 2000 reacties op):
kritisch of positief - liefdevol of haatdragend - complimenteus of afwijzend
zij waren de 'drive' die de blogmotor draaiende hield.

Dank aan BLOGGER die 1999x betrouwbaar bleek.
En die ene keer konden ze er eigenlijk ook niks aan doen.

Een speciaal woord van dank aan de webmaster van Groot-Waterland.
evodammer is ontstaan als reactie op zijn site. Hij bracht mij op het idee.
In goede en in slechte tijden (we zijn/waren het maar zelden met elkaar eens)
bleef hij altijd de positieve oplossingen zoeken.
Ik als beginnend digitaal snotneusje en evodammer als lokaal mini-blogje
hebben ( ook al ging het af&toe nogal mis) aan zijn voorbeeld - wijsheid
en medewerking veel te danken.

Dank aan mijn 'collega-blogger' in Loppersum (toevallig gelijk met mij begonnen)
die mij tot voorbeeld strekte. Dank aan evodommer die ons met zijn belachelijke - immer agressieve en altijd op mijn persoon gerichte en daarom juist zo leuke anti-blogjes vermaakte - relativeerde en de motivatie op peil hield.

Dank ook aan die mensen die misschien wel opgelucht zijn dat die vervelende evodammer er mee stopt. Altijd maar weer zo iemand met een mening. Lastig. En opzichtig negeren hielp niet.
Nou ja............dat hoeft nu dus ook niet meer.

Dank aan de mensen die voor evodammer schreven - hun schrijfsels ter beschikking stelden
of het geen probleem vonden als ik uit hun medium publiceerde of hun afbeeldingen plaatste.

Iemand vergeten ?
Bij dezen: ook bedankt.




Mooi geweest.
Op naar het volgende avontuur.
Het ga u goed.

F.J. Seeboldt
EdamVolendam
edamvolendamdigitaal@xs4all.nl


Lees ook:
http://evodammer.blogspot.nl/2016/06/gaat-evodammer-stoppen.html