maandag 16 mei 2016

Op Een Mooie Pinksterdag

Ik kreeg gisteren een quasi-boos maar wel écht teleurgesteld mailtje
met het verwijt dat evodammer al 5 jaar lang het Pinksterweekend voorbij heeft laten gaan
zonder dit lied te publiceren.

Dat maak ik bij dezen goed.


YouTube Op Een Mooie Pinksterdag

Op een mooie Pinksterdag
als het even kon
liep ik met mijn dochter
aan het handje
in het parrekie
te kuieren in de zon
Gingen madeliefjes plukken
eendjes voeren, eindeloos
Kijk nou toch
je jurk wordt nat
je handjes vuil
en papa boos
Vader was een mooie held
vader was de baas
Vader was
een duidelijke mengeling
van Onze Lieve Heer
en Sinterklaas
Ben je bang voor ’t hondje ?
Hondje bijt niet, Papa zegt dat hij niet bijt
Op een mooie Pinksterdag, met de kleine meid

Als het kindje groter wordt
roossie in de knop
zou je tegen alle grote jongens willen zeggen:
Handen thuis en lazer op
Hebbu dat nou ook meneer ?
Jawel, meneer; precies als iedereen
Op een mooie Pinksterdag, laat ze je alleen

Morgen kan ze zwanger zijn
’t kan ook nog vandaag
’t Kan van de behanger zijn
of van een franse zanger zijn
of iemand uit Den Haag
Vader kan gaan smeken en gaan preken, tot hij purper ziet
Vader zegt: Pas op m’n kind, dat hondje bijt. Ze luistert niet
Vader is een hypocriet, vader is een nul
Vader is er enkel en alleen maar voor de centen
en de rest is flauwekul
Ik wou dat ik nog één keer met mijn dochter
aan het handje lopen kon
Op een mooie Pinksterdag, samen in de zon
Op een mooie Pinksterdag, samen in de zon
Samen in de zon


Deze bladmuziek is ook in andere toonsoorten
of varianten verkrijgbaar















klik op
een afbeelding
voor een
vergroting