woensdag 4 mei 2016

Grasmaaien In-De-Achteruit

Het gras groeit.
Het gras groeit hard.
Eindelijk.

Reden om de grasmaaier te gaan zoeken
en de postzegel-green in onze achtertuin
te gaan maaien.

Was ik toch ff vergeten dat ik
onze grasmaaier
vorig jaar op het eind van het seizoen
in een enthousiaste bui
uit elkaar gehaald had.

Het voornemen was:
schoonmaken - ontroesten - invetten - smeren. En weer in elkaar zetten.

Maar de weg naar de hel
is geplaveid met goede voornemens.

Dus ik greep mis als domiciele terreinknecht.
Onze grasmaaimachine was een bouwpakket geworden.


Het in elkaar zetten was nog even een puzzeltje.

Zulkse schijnbaar eenvoudige machines
kennen toch een niveau van geniaal-bedacht.
(Of het technisch niveau van evodammer
blijft hier achter ?!)

Eenmaal klaar met weer-in-elkaar-knutselen
bleek dat ik twee tandwielen verwisseld had.
Onze grasmaaimachine maaide derhalve
in-zijn-achteruit.

Ziet u het voor u ?
evodammer niet duwend
maar trekkend als een ploegpaard
zijn gras maaiend ?


In een volgend leven
ga ik leren om apparaten
niet alleen uit elkaar te halen
maar ook weer in de goede volgorde
in elkaar te zetten.

Ter troost: de foto moet bewijzen dat het
toch weer een-soort-van-goed is gekomen.
En ik hield - uitzonderlijk - deze keer
geen onderdelen over.

Morgen kunnen de buren horen
en kunnen u en ik zien
of ik het
uiteindelijk
toch goed gedaan heb.









U heeft geen gras ?
Dan is dit artikel uit  De Stadskrant wellicht iets voor u:

Vergroenen tuinen Edam- Volendam

Wateroverlast.
De laatste paar jaar zijn er steeds meer stortbuien door de klimaatverandering. Riolen moeten worden aangepast. In een volledig versteende tuin stroomt 85% van het regenwater rechtstreeks in het riool. Een groene tuin neemt juist 85 % van het water op.

Opwarming. Tijdens een hittegolf kan het in een versteende omgeving zomaar drie graden warmer zijn dan in een groene omgeving. Afname biodiversiteit. Vogels en andere dieren hebben in een tegeltuin weinig te zoeken.

Groene tuin maakt gelukkig
Een betegelde tuin vergt weliswaar minder onderhoud, men kan er de auto parkeren en er zijn nog veel meer voordelen, maar...........lees verder op.......... De Stadskrant - Gevolgen-Betegelde-Tuinen