zaterdag 30 april 2016

Weer On Line


Hallo trouwe lezer..........bent u daar nog ?

Het waren rare dagen.

Qua Koningsdag een hele zit
voor zo'n verstokte republikein als evodammer






Rotweer (dus weinig zin om buiten iets te gaan ondernemen)
en............3 dagen zonder internet !

Gelukkig was er een heel vriendelijke meneer bij XS4all
die mij geduldig en begripvol hielp bij onze digitale problemen.



Ze kunnen daar - en da's knap én beangstigend -
tot achter mijn beeldscherm meekijken.
Big Brother-Is-Watching-Us. Gelukkig maar in dit geval.

Het probleem was ons modem.
Na 8 jaar (volgens de meneer bij xs4all "middeleeuws")
was het op. Kan gebeuren.

Twee werkdagen later
was het nieuwe modem in huis.

En gelukkig heb je dan altijd wel
een goede vriend
die het 'ff' voor je aansluit en inregelt.

De naam is even wennen.
De kleur is OK.
(in het echt bordeaux-rood
en dat past goed bij onze gordijnen)

En ze willen het vorige modem terug
want dat doet XS4all duurzaam verwerken.
Helemaal goed dus.

Een paar dagen zonder internet.
Ik zal u zeggen; het was raar en toch ook wel weer héél ontspannend.

De ervaring dat je zó afhankelijk bent van internet dat zelfs het opzoeken van een telefoonnummer
in een (ouderwetsch) telefoonboek een avontuur wordt.

Maar ook ff weg van alle rarigheid en waan-van-de-dag.

Voorlopig zitten we er modem-gewijs weer 'op nieuw' en 'knappies' bij.
Ik kan u - en u mij - weer vinden.

Het was lang geleden dat ik 3 avonden 'blog-vrij' had.
De blogs die ik nu achter loop schrijf ik weg onder het kopje: 'schoolziek'.
(Dat is dan weer het voordeel van blog-ZZP-er zijn / dan beslis je dat zelf)

Morgen een inhaaldag.