woensdag 30 maart 2016

Een Witte Roos Maar Toch Een Hoop Rotzooi.


Ik vond
tijdens mijn schoonmaakrondje vandaag
(wat een wind toch weer !)
zomaar op straat
een witte roos.

Reden om te googlen op de vraag
wat ook alweer
één witte roos betekent.

Dan blijkt er een website die de vraag
over kleur en aantal qua rozen
uitgebreid beantwoord.
Altijd goed om te weten.

Rozen: Symbliek van Kleur en Aantal







Roos: kleur - wit
   Onschuld, Zuiverheid, Nederigheid, Puurheid, Nieuw begin, Vriendschap, Hoop
Respect, Eerbied, Verbond, Vroomheid, Waarheid, Geboorte, Naturel

Roos: aantal - 1
Erkennen: Dit is liefde op het eerste gezicht. Wanneer je een enkele (rode) roos geeft in je huidige relatie betekent dit: "ik hou nog steeds alleen van jou". Een soort bezegeling van je relatie. Een rode roos komt hiervoor natuurlijk het meest in aanmerking. Een andere kleur kiezen indiceert
een bedankje.


Ik moet dus na het vinden van zo'n witte roos onschuld en zuiverheid - nederigheid en hoop respect en waarheid in dankbaarheid aanvaarden als ik twee vuilniszakken met plastic (vergeten naar de container te brengen ?) een emmer met kattenbakvulling (poes dood ?)  4 tasjes met allerlei zwerfvuil - nog een gevalletje graffiti-die-er-al-jaren-staat en een luxe leren dameshandschoen vindt.

'k Dacht het niet hè.



klik op een afbeelding
voor een vergroting.

































Ik stel vast dat alle symboliek van een witte roos ten spijt
de symboliek van de handschoen die naar mij zwaait en de graffiti
het veel beter onder woorden brengen: dag-dag - doei-doei.

Nu maar hopen dat die boodschap van dag-dag-doei-doei gericht is
aan het afval dat ik vandaag weer overal vond en liever nog:
aan de medeburgers die hiervoor verantwoordelijk zijn.

edamvolendamschoon@telfort.nl