maandag 21 maart 2016

EdamVolendam-Graffiti-Vrij !

EdamVolendam-Graffiti-Vrij ! slaat haar vleugels uit.
Want EdamVolendam strekt zich tegenwoordig uit van Schardam tot aan De Noord bij Katwoude.

Dat betekent dat u mij soms - behalve in het dorp - ook richting Middelie / Oosthuizen
kunt aantreffen met mijn emmertje met graffiti-verwijder-attributen.

Het is een drang. Een Tic. Een heilig moeten.
Een queeste. Hier sta ik. Ik kan niet anders.

Vooral ook omdat het blij maakt als het lukt.
En zegt u nou zelf.............



 De opdracht is om elke week één bekliederd object schoon zien te krijgen.

Soms is het een-lappie-eroverheen-en-klaar.
Soms is het etappe-werk: insmeren - in laten we(r)ken - het ergste verwijderen
weer insmeren - weer in laten we(r)ken - net zo vaak tot we gewonnen hebben
en de finishing touch halen.

Ach ja. Er zijn wel meer vreemde hobby's te bedenken.
Anderen zitten een middagje in het stadion naar een voetbalwedstrijd te kijken die met 0-0 eindigt
fietsen een rondje en dan gaat het onderweg heel hard regenen - hangen voor de TV of voor hun beeldscherm - werken aan hun suikerzakjesverzameling of staren uit het raam.


Met de wind in je haar
en de zon op je gezicht
op je knieën
poetsen aan een mooiere wereld
is gewoon nu ff mijn ding.

Het leven is een feest.
Mijn wereld een speeltuin

U mag natuurlijk meehelpen of meedoen. Of schoonmaakmiddelen sponsoren.
Plekken melden die volgens u ook een beurt moeten hebben of nieuwe graffiti melden.

EdamVolendamSchoon zoekt altijd steun voor haar verzoeken aan de gemeente EdamVolendam
om dit soort verloedering serieus te nemen (deze viezigheid is een hele slecht maatschappelijk/sociale boodschap) en er een plan op te trekken. Ook uw inbreng is van waarde. Ook uw mening telt.


edamvolendamschoon@telfort.nl