vrijdag 26 februari 2016

Ik Sta Op Wacht

Nachtopname
Als meneer en mevrouw evodammer 's avonds naar bed gaan moet kat - miauwend aan de deur krabbelend -
altijd nog even naar buiten.

Eerst dacht ik dat het te maken heeft met het feit dat
wij (kater Micky en ik) oudere mannen qua blaas-techniek
het soms wat lastig hebben.

Toen ik er op ging letten zag ik dat onze felix domestica
niet rond gaat sluipen of op favoriete plek zijn nacht-plasje doet maar op het voorpad gaat zitten.

Daar zit hij
- schier onbeweeglijk - rond te kijken.
Hij zit op wacht.

Na een minuut of 10 zit zijn taak erop
en sloft hij weer naar binnen.
Alles veilig op het plein !

Wij kunnen naar bed. Onbevreesd slapen dankzij onze waak-kater.
Hij kan op zijn kater-prinselijk kussentje opgerold
naar katten-dromenland.








































Youtube Ik Sta Op Wacht


edamvolendamdigitaal@xs4all.nl