vrijdag 8 januari 2016

KabouterLandSchoon

Ik vond vandaag
- behalve veel vuurwerk
en 'regulier zwerfvuil' -
deze wasknijpers.

De een 'normaal' de ander 'mini'
(ik denk aan kerstkaarten
ophangen aan een kerstlint of zo ?)

Niks mis mee.
Behalve dan dat het niet
op straat hoort te liggen.

In mijn herinnering werden (worden) wasknijpers in elkaar gezet door bijvoorbeeld
gedetineerden die daarmee een dag-geld en bepaalde voorzieningen (TV - PC - etc.)
kunnen 'verdienen'. Zou dat (net als het oer-voor-oordeel van 'zakkies plakken') nóg zo zijn ?

Ik bedacht dat voor het in elkaar zetten van zulke kleine wasknijpertjes
héle kleine handjes nodig zijn. Dat zie ik 'onze' gedetineerden met hun grove boevenklauwen
nog niet doen.


Zouden er in kabouterland
ook gevangenissen zijn
waar kabouterlijke gedetineerden
dit soort werk dan doen ?

En hoe komen die wasknijpertjes
dan hier in onze grote-mensen-wereld terecht ?

Is er in kabouterland ook
- klein maar toch - zwerfvuil
en lopen daar ook kabouter-meneertjes&mevrouwtjes
van KabouterLandSchoon rond ?
Met van die hele kleine vuilgrijptangetjes ?
Doen ze daar hele kleine rotzooitjes in hele kleine vuilniszakjes ?

Ik ga vandaag met meer vragen naar bed
dan waar ik mee opstond.

Het enige dat ik vrijwel zeker weet is dat de irritatie
over die rotzooi in onze openbare ruimte hier en in kabouterland even groot zal zijn.

kabouterlandschoon@kleinland.nl


http://www.digibron.nl/search/detail/012ddd74b428663b2ad3d8a3/we-moeten-af-van-het-wasknijpers-maken